Loja har ordet!

Alla inlägg under maj 2009

Av Louise Bertilsson - 7 maj 2009 16:17

Får får får?

Nej, får får lamm!


Haha.


På jobbet idag tog vi med oss alla barnen och gick på en promenad till fåren, lammen och hästarna. En perfekt utflykt som uppskattas så himla mycket av barnen!


Lammungarna var jättesöta där de sprang vid sina mammor i hagen!

Och mamma får, hon var sugen på allt bröd som barnen slängde till dem.


Hästarna var inte alls intresserade av oss, utan de låg i godan ro och latade sig på gräset. Men när vi skulle gå därifrån var det en häst som reste sig och kom fram till oss och undrade om vi hade nåt gott att smaska på, men det hade vi ju inte eftersom fårskallarna redan hade ätit upp allt. Så går det när man inte visar intresse från början.. Först till kvarn får först mala som man brukar säga! Men det ordspråket kände nog inte den hästen till...

Av Louise Bertilsson - 6 maj 2009 17:35

Nu är det dags att göra i ordning toast, men istället för skinkskivor i så blir det kalkonskivor. Gott gott.

Börjar bli hungrig.


Ikväll är det Grey´s anatomy som inte får missas.


Annars har det varit en ganska händelsefattig dag. Jag har jobbat och varit ute mest hela tiden med barnen.


Förresten, kom på att jag ringde Möblerabutiken i Ludvika och beställde en cd-hylla och en bokhylla i samma serie som bokhyllorna vi redan har. Fick ett väldigt bra pris, halva ordinarie priset eftersom det är visningsexet. Men det spelar ju ingen roll eftersom de bara står där och ser fina ut i butiken. Det gäller att passa på när man får ett bra erbjudande!

Av Louise Bertilsson - 6 maj 2009 08:27

...att rulla ur cykeln från garaget och åka iväg till jobbet. Börjar 09.00 idag, och det har varit enormt skönt att få sova lite längre! Jag kände att jag behövde det, det är nog vädret som gör att man blir tröttare än vanligt. Eller så suktar man efter semester. Hoppas bara att man biviljat de veckor som har önskats.


Jaja, återkommer senare. Ha en bra dag!

Av Louise Bertilsson - 5 maj 2009 18:40

Efter jobbet åkte vi till Ludvika för att bland annat handla. Vi kollade på Jysk efter cafébord med 2 stolar, men det bidde inget sånt. Det bidde en dynbox i hårdplast istället, reapris: 295 kr.

Perfekt pris och ett perfekt förvaringsställe för dynor/filtar/strandmadrasser och annat smått och gott som man vill stoppa undan.

Av Louise Bertilsson - 4 maj 2009 16:05

I morse när jag cyklade till jobbet duggregnade det lite så det var regnställ, mössa och vantar som gällde.


Jag har sagt hela dagen att klockan 15 när jag slutar jobba så kommer det ösregna! Och gissa om jag hade rätt?!

Klockan prick 15 var det som att nån där uppe öppnade en kran och det bara vräkte ner!!

Herregud, jag kanske är synsk!

Eller så känner jag min otur väldigt bra..


Det var med andra ord väldigt befogat att ha regnkläder, mössa och vantar även på hemvägen.


Men efter halva vägen så började solen lysa och regnet upphörde. Det är DÅ man upptäcker hur varmt det är med mössa i solen, så det var bara att stanna och klä av sig regnbyxorna och lägga ner mössan i cykelkorgen och fortsätta vägen hem.

Av Louise Bertilsson - 3 maj 2009 13:24

Jag + ett stämjärn = ett oslagbart team mot mattan i trappen.


Fick nämligen ett till av mina de där rycken jag brukar ha du vet? Jag började riva bort mattan i trappen eftersom den ska bytas ut så den matchar tapeterna och golvet i köket.


Det var ganska lätt att dra bort mattan, och under den fanns ett lager lim som jag var tvungen att skrapa bort med stämjärnet för att det ska kunna läggas in en ny matta sen. Det gick hyfsat lätt att ta bort limmet faktiskt.


Nu ska jag nog lugna ner mig lite och kolla på film istället för att bara röja med än det ena, än det andra hela tiden.

Av Louise Bertilsson - 3 maj 2009 11:06

Fick nyss se det här på aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5052459.ab


Snart kan man inte äta nånting utan att bli fet ju..

Vad bör man lyssna på? Vad är verklig fara för hälsan? Vad ska man tro? Vad är sant?


Blir helt snurrig!

Jag som precis har börjat äta en massa frukt ju.


Nej, vet du va?!

FRUKT ÄR NYTTIGT!!

Av Louise Bertilsson - 3 maj 2009 11:00

Nu hoppas jag att blommorna är gladare. Jag har nämligen klippt bort alla vissna blad från alla inomhusväxter. Och så har jag vattnat dem och gett några helt ny och fräsch jord. Nu j-vlar om de slokar!!


Har även tvättat en maskin. Och det dröjer inte länge förrän jag ska börja laga mat ocskå, vilket inte hör till vanligheterna eftersom Anders tycker att det är kul. Då är ju inte jag den som pockar på att få göra det när jag ändå inte gillar det. Men ibland får jag nå ryck faktiskt.


Jag känner mig såå huslig!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards