Loja har ordet!

Alla inlägg under maj 2009

Av Louise Bertilsson - 12 maj 2009 21:25

Nu tänker jag ta fram kläder till imorn, borsta tänderna och sen gå å lägga mig å läsa.

Med tanke på hur trött jag var i morse och att jag ska upp ännu tidigare imorn så är det nog ingen dum idé att lägga sig i tid.

Men jag måste faktiskt läsa en stund innan jag släcker lampan och sluter ögonen för natten, boken är nämligen spännande!


Tänk att det redan är onsdag imorn...


Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 12 maj 2009 19:24

Vackert väder inga lejon, men va´nu, ett lejon!

SÅ plötsligt kom regnet när vi var ute och gick. Från klarblå himmel till grått och regnigt på ett litet kick.

Tur att vi hade regnjackor på oss så det var ingen större skada skedd. Men det är ju typiskt att det ska regna så fort man sätter sin fot utanför dörren, denna evinnerliga otur!


Nu är det alldeles strax dags att titta på Sjukhuset på trean.

Av Louise Bertilsson - 12 maj 2009 18:58

Direkt efter jobbet åkte vi till Ludvika för att veckohandla. Det blev både en tripp till MM och Lidl den här gången.

Skönt att ha det avklarat även den här veckan!

Av Louise Bertilsson - 11 maj 2009 19:52

Snacka om lång dag det blev idag då. Var på jobbet 8.40 och kom hem strax före 19.


Anledningen kallas personalmöte.

Och gissa vem som fick vara sekreterare idag då? Alldeles rätt gissat...jag... men det är helt ok, det enda som är drygt är att jag känner mig mos i skallen av en heldag på jobbet och dessutom ska man skriva, men som sagt.. det går ändå bra på nåt vis.

Om man inte hänger med i svängarna är det ju bara att fråga bordsgrannen om vad som sas, eller vad som bör skrivas. Det värsta som kan hända är ju att man missar nåt, och det är ju egentligen inte hela världen faktiskt.


Direkt när jag kom hem inspekterade jag den nya mattan i trappen som blev inlagd idag.

Och jag måste säga att det blev kanonsnyggt!

Den passar verkligen jättebra ihop med både tapeterna och golvmattan i köket.


Snacka om FIN helhetsbild!


Vi har med andra ord gjort bra val i djungeln av tapeter, golv, kakel och så vidare... Nu är det bara taklister, dörrfoder till 2 dörrar och golvlister som saknas. Skönt att det börjar närma sig slutet nu! =)


Har nyss tagit en dusch och ska alldeles strax rota runt i frysen för att se om jag kan hitta nån glass (blev grymt sugen på det nu så jag håller tummarna för att jag har tur) och sen slå mig ner i soffan och se om det är nåt bra på tv.

Av Louise Bertilsson - 10 maj 2009 21:46

Dags att säga god natt för nu är det dags att borsta gaddarna, välja kläder inför morgondagen och sen lägga sig i sängen och läsa innan det är dags att blunda.


Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 10 maj 2009 17:08

Stopp i tankeverksamheten blev det idag när vi skulle visualisera en annan soffa i vardagsrummet. Det är inte så lätt som man kan tyckas tro att hitta en soffa som kommer passa in bra med resten av möblemanget.


Det skulle vara kul att se eller på annat sätt få reda på hur andra på gatan, med samma planlösning, har det möblerat i sina vardagsrum. Det kanske skulle väcka idéer och tankar på hur man kan lösa det...

Av Louise Bertilsson - 10 maj 2009 16:38

Ikväll är det säsongsavslutning av Wipeout kl 20 i kanal 5, och då ska kommentatorn Felix Herngren vara med å provsimma i den argentinska leran. Det blir kul att se vad han får för kommentarer!

Han tävlar mot bland annat Rickard Herrey.


Har du förresten sett programmet på tv3 kl 19 på lördagar som heter Sveriges smartaste barn?

Ett lättsamt och roligt frågeprogram för barn i 11-årsåldern (har för mig att de går i klass 5).

Det är kul att se vad man själv kan, ibland är det väldigt klurigt faktiskt.


Av Louise Bertilsson - 10 maj 2009 15:43

Nu har jag premiärkört Stihl (trimmern) för i år. Var ute i drygt 45 minuter i både regn och uppehåll och förkortade gräset.

Det gick ganska bra för att vara första gången på länge jag kör. Det är synd att den är så himlans tung bara, och jag får ont i högra handen av att hela tiden hålla in gasen.


Jag fick lov att ropa på Anders 3 gånger och be om hjälp. Första gången hade jag fått nåt i ögat trots att jag hade skyddsglasögon på mig, andra gången fanns det bara en tråd och tredje gången var det slut på tråden helt. Såna där fel som jag inte kan rätta till själv.


Och Anders svällde igen i halsen direkt när han var ute när det är nyklippt gräs, snacka om allergi som märks på en gång!

Det är väldigt trist för honom för jag VET att han hemskt gärna skulle klippa gräs och trimma, men det går ju tyvärr inte. Det är bara att acceptera, även fast det är svårt. Allergimedicin hjälper inte heller särskilt mycket..

Så då får jag ha hand om gräset så att det hålls nere i längd och att det är kantklippt överallt.


Det är helt ok att klippa gräset, men trimmern är drygare för den är så tung och så är det svårt att trimma så att man inte slår i det som är runt omkring, t.ex träd, staket, huset, pallkrage, stenar, soptunnan...


Jag älskar doften av nyklippt gräs, men tyvärr så kan inte Anders vara ute och njuta av det =(



Förresten, tvättställningen blåste omkull idag också...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards