Loja har ordet!

Alla inlägg under november 2011

Av Louise Bertilsson - 4 november 2011 09:33

Anders gick ut för att skämma bort KJX (bilen) lite. Eller njae, skämma bort och skämma bort... den borde tvättas oftare, men det är inte prio1 många gånger så då får det vänta. Men idag hade vi inget spec för oss så då blir det en liten biltvätt.


Ida sover.


Tvättmaskinen snurrar för fullt, handdukarna är bytta. Ska nog passa på att plocka/städa lite nu medans det är lugnt.

Av Louise Bertilsson - 4 november 2011 09:21
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 3 november 2011 19:42

Igår och större delen av dagen har det varit driftstörningar i bredbandet. Vi har alltså inte haft varken internet eller telefon. Det var nåt krångel i Jönköping som hade slagt ut mångas bredband, och de som drabbades värst var de som hade riktnummer som börjar på 3 eller 7. Vi såklart. Men nu har vi iallafall fått tillbaka både telefon och internet, så jag kan blogga igen. Jag har några färska bilder att visa er, men det får bli imorn eller i helgen, vi får se när andan faller på.


Måste bara nämna i förbifarten att jag har tagit nästan 14 000 steg idag. Stegräknaren jag fick i födelsedagspresent är jättebra! Och stegen tickar på bra när vi är ute och går våra långpromenader på dagarna. Idag bidde det 1,5 timme =)


Ida och Anders tar på pujje nu och strax är det dags för nattning av liten bebisprinsessa. Sen blir det soffan och ett inspelat program av Dobidoo.

Av Louise Bertilsson - 1 november 2011 21:06

Det här var häftigt tyckte jag. Kan du läsa vad som står?


Av Louise Bertilsson - 1 november 2011 16:30

Nu har pappan i huset precis kommit hem. Och han ska inte tillbaka till jobbet förrän på måndag igen. Anledningen heter höstlov. Det ska bli skönt att ha honom hemma lite längre än vanligt när vi är lediga tillsammans. En helg går så fort, 5 dagar går också fort, men dubbelt så sakta som 2 dagar. Blev nog lite invecklat det där, det jag menar är att det är skönt att vara långlediga tillsammans hela familjen. Mys.

Av Louise Bertilsson - 1 november 2011 08:23

Just ja, det är ju november idag. Första dagen på november. Det innebär att vi närmar oss julen med stormsteg! Och även Idas 6-månadersdag! Konstigt. Ofattbart. Häftigt. Man vill helst pausa tiden lite, men samtidigt fortsätta hennes utveckling (det är ju såå häftigt!). Allt på samma gång. Liten blir stor. Snabbt. Fruktansvärt snabbt. FÖR snabbt. Så vi måste verkligen passa på att njuta av bebistiden - och det gör vi, varje dag!!

Av Louise Bertilsson - 1 november 2011 08:19

Ca kl 20.40 igår kväll somnade jag med huvudet i Anders knä. Vet inte varför jag var så trött, men trött som 17 var jag iallafall. Sov inte så länge där i soffan, men strax efter 21 la jag mig i sängen och somnade ovaggad. Jag behövde inte ens anstränga mig för att somna, det bara hände. Sen fick jag sova ända till 3 (TACK IDA) när det var dags att öppna restaurang. Hon var ganska snabb att somna om i natt och sen var det bara att fortsätta sova. Hon sov dock lite oroligare efter nattmålet, men jag fick sova några timmar till iallafall. Sen vaknade vi 6.45, men vi låg och myste till 7 då vi gick upp. Jag känner mig mycket piggare nu efter en bra natt =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards