Loja har ordet!

Alla inlägg den 12 juni 2012

Av Louise Bertilsson - 12 juni 2012 13:49

Idag är det min kusins födelsedag. 13 år idag. 


Tänk att vi fått en tonåring i släkten, hihi =)


Grattis å kram till dig Hanna från oss Smedjebacken!!

Av Louise Bertilsson - 12 juni 2012 13:14

(NU pappa kommer bilder på träningsvärksjobbet, hihi)


I lördags spikades råsponten på på taket. 


Det var lite bökigt att få stegen på plats så här i början. 




Men när de hade spikat ett tag så kunde de istället sitta på taket och därmed slippa stegproblemet. Så här: 








Nu flyter det på bra! 


Kan inte låta bli att tänka på låten: "Jag hamrar och spikar och bygger en bil..." =)






 

Arbetsledaren Ida och mormor sitter vid fikabordet och spanar in byggarna. Bank bank säger det hela tiden. 





   

Koncentration på hög höjd. 















Glada miner på stegen. Jag tror visst bestämt att det var roligt att spika =)




   

Nu ska bara utsticket kapas. Sticksågen var bäst kom de fram till efter att ha testat både den, vanlig fogsvans och cirkelsåg. 










 

Anders är koncentrerad så att det blir så lite snett som möjligt, hihi ;)


Precis när de hade gjort klart det de skulle, nästan, så började det regna. Så de skyndade sig att täcka taket med pressänning då råsponten inte får bli blöt. Skönt att de hann klart! Mina duktiga hemmasnickare =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards