Loja har ordet!

Alla inlägg den 24 juni 2012

Av Louise Bertilsson - 24 juni 2012 15:48

Ida sov i princip hela förmiddagen. Det behövde hon för hon var verkligen en tröttis. Ett guldtillfälle för oss att passa på att göra nåt. Men det regnade. Så vi höll oss inomhus i köket. Vi bakade. Vi gjorde havrekakor med choklad på, jordnötschokladbollar och filbröd med massa fröer i. 


Till mellis provsmakades alla tre nybakade sorterna, och jag kan inte säga annat än att det var riktigt gott. Jag är, som jag tidigare skrivit, ingen kakälskare, men dessa kakor är faktiskt goda. Den mörka chokladen ovanpå är pricken över i. 


Nej, om man skulle bege sig ut och klippa lite gräs medans det inte regnar. Regnet har kommit i skurar under hela dagen så om man vill få nåt gjort ute får man passa på mellan skurarna. 

Av Louise Bertilsson - 24 juni 2012 09:59

Med 40.0 graders morgontemp är man inte speciellt kaxig. Ida somnar sittandes i mitt knä, med huvudet lutandes mot mig, ofta. Det händer liksom inte i vanliga fall, men nu är hon helt slut. Stackars liten! Febernedsättande och tuttis så blev det lite bättre iallafall. Nu sover hon. Igen. Det behöver hon verkligen, lilla gumman. 


Lugn dag idag med andra ord. Vi ska bara ta hand om våran lilla skatt och hoppas att hon blir frisk snart. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards