Loja har ordet!

Alla inlägg den 15 juni 2012

Av Louise Bertilsson - 15 juni 2012 15:45

Det killade mellan tuttarna. Ett hårstrå tänkte jag. Nej. Det var en liten svart spindel. Och jag är egentligen inte rädd för spindlar, men ändå får man lite halvt panik.

- Ta bort den, ta bort den sa (läs: halvskrek) jag till Anders som genast gjorde en insats. Tack! =)

Av Louise Bertilsson - 15 juni 2012 12:49

Vi tog en promenix till öppnis idag. Sista gången innan sommaruppehållet. Trist, tycker att de kan ha öppet några veckor till, men tydligen inte. Det var iallafall mycket barn och föräldrar där idag. Det var trevligt. Och så bjöd öppnis på glass eftersom det var avlutning. Gottans!


Ida fick syn på en liten kille med napp i munnen (precis lika som Ida har fast annan färg) som kröp runt på golvet. Så Ida styrde sina krypsteg mot honom, målmedvetet. Och när hon kom fram ryckte hon ur nappen från hans mun... som tur var blev han inge ledsen iallafall. 


Och sen när de ställde fram lådorna med instrument och sångpärmar så var Ida där i ett nafs. Hon började spela med instrumenten och skrattade. Hon tycker det är såå roligt med musik och att sjunga. Och ÄNNU större smile blev det när vi sjöng Imse Vimse Spindel. Hennes favvo! =)


Ida somnade som en stock i vagnen för en stund sen. Hon var supertrött. Det är jobbigt att vara och leka på förmiddagen. 


Tvätten är i maskin. Toaletterna är rengjorda. Handdukarna är bytta (heter det verkligen så?). Vi är mätta i magarna. Det är undanplockat på golvet (en stund iallafall eftersom Ida sover, hihi). 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards