Loja har ordet!

Alla inlägg den 21 juni 2012

Av Louise Bertilsson - 21 juni 2012 20:36

Jag kan tyvärr konstatera att frökexen inte alls var lätta att göra. Det var mycket mycket svårare att göra än vad det påstods. Hoppas att mamma gillar dem iallafall, för jag blev bara besviken på att jag inte ens klarar av att göra simpla frökex. Så jag tänker ge bort de så kallade kexen. Fröblandning är det iallafall, men inte kex. 


Trist när man längtat efter nåt gott och så blir det inte alls så. Det känns som att det kommer dröja innan jag försöker göra såna igen... 


Det var väl en himla tur att jag inte blev kock!

Av Louise Bertilsson - 21 juni 2012 16:45

Frökexen står i ugnen och nu ska det strax börjas med kvällsmaten. Tacos.


Efter att flera gånger ha sett och hört talas om frökex så blev jag nyfiken. Jag var tvungen att prova. Så i morse la jag fröna i vatten så att de skulle svälla, sen nu på eftermiddagen stoppades de in i ugnen. Länge. Väldigt länge. Det ska bli väldigt spännande att prova, hoppas att det är lika gott som jag förväntar mig, hihi =)


Nej, tacos var det. Nåt som alla 3 gillar.

Av Louise Bertilsson - 21 juni 2012 13:00

Väckte Ida lite tidigare idag från förmiddagssovningen, vi skulle nämligen bege oss till mitt jobb och vara med på midsommarfirande. När vi kom fram dansades det runt stången och sen åt vi jordgubbar och glass. Det var gott! Ida fick förstås ocksås maka lite glass, men först ville hon inte ha utan nöjde sig med sin medtagna smörgås. Men sen blev hon sugen iallafall och tyckte det var gott. Tills...


Det var gott tills hon fick se gungorna. Då ville hon inte ha nåt mer alls utan pratade hela tiden om ging ging. Så vi gick dit i hopp om att det snart skulle bli ledigt i gungorna med litet däck under. Och det blev ledigt till Idas lycka. Hon fick gunga och jag tjålade med personalen medans jag gjorde fart.


Vädergudarna har verkligen lyssnat på våran vilja om fint väder på midsommar, hoppas att det håller i sig även imorn när det är midsommar på riktigt. Hoppas hoppas hoppas.


Nu ska jag gå ut och lägga mig på en strandmadrass under äppelträden och läsa medans Ida sover.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards