Loja har ordet!

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Louise Bertilsson - 1 juni 2012 18:56

Vad är väl en bal på slottet?



HAHA, kunde bara inte låta bli att bjuda på den här bilden. Jag tyckte den var lite kul faktiskt =)

Av Louise Bertilsson - 1 juni 2012 14:25

Idag var det guldfredag på min avdelning på mitt jobb - planering med andra ord. Jag och Ida var där. Jag hade blivit kallad dit för en liten avstämning inför min comeback den 1:a augusti. Ida satt i mitt knä och kollade på barnen som lekte ute på gården. Hon vinkade till dem och tyckte det var jätteroligt. Sen fick hon måla lite med kritor, teckningen fick Norrskenets personal =)


Har lite blandade känslor inför comebacken. Och det är väl inte så konstigt egentligen när man då varit hemma i ganska precis 1 år och 4 månader (från 1:a april 2011 - 1 augusti 2012). På ett sätt känns det roligt att börja jobba igen. Men konstigt också förstås. Och ovant. 


Men det allra allra bästa med att jag börjar jobba är ju att Anders ska vara hemma med Ida. Vi tycker att Ida är på tok för liten för att skolas in på förskola nu till hösten så hon får vara hemma och höst-mysa med pappa en termin.


Jag blir glad av att Anders vill vara hemma med Ida så länge, det är en chans man får en gång för varje barn, och jag är glad att han vill ta den. Man ska ta vara på småbarnstiden, den kommer aldrig igen. Och vad kan då vara ett bättre sätt än att vara hemma och vara föräldraledig?


Guldfredagen bjöd på sol trots utlovat regn. Men var är värme då?! Det är värmen jag efterlyser...


Trevlig helg på er allesammans - det tänker iallafall jag ha =)

Av Louise Bertilsson - 1 juni 2012 09:06

Sådär ja, nu har jag morgonracat lite. Ett städrace bidde det. Jag har plockat både här och där. Båda toaletterna är städade, handdukarna bytta, ren tvätt inlagd i garderoberna, diskmaskinen är både ur-och-i-plockad, nappflaskorna diskade - ja det är helt enkelt rent förutom dammsugning. Men det sparar jag till Anders.


Ida sover förresten ute i kylan, för inte tusan är det varmt ute heller. Det är första juni idag och det är kallt i luften. Inte bra. Det är inte så det ska vara när första riktiga sommarmånaden har börjat. Vi får hoppas på en vändning, snart! 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards