Loja har ordet!

Alla inlägg under augusti 2011

Av Louise Bertilsson - 25 augusti 2011 13:49

Det är visst den 25:e augusti idag. Det innebär ju att det är Louise som har namnsdag idag! Tyckte att det nyss var den 31:a juli då jag hade namnsdag förra gången... hehe..

Så jag avslutar inlägget med att säga grattis till mig själv som vanligt, och även tacka för alla gratulationer jag har fått!

Av Louise Bertilsson - 24 augusti 2011 15:13

Hittade ett klipp om det nyöppnade hunddagiset här i Smedjebacken, eller rättare sagt Morgårdshammar. Det ligger väldigt nära mitt jobb, så det som visas ser vi när vi är ute och går med barnen på jobbet.


http://www.nyheterna.se/tv?videoid=1939736

Av Louise Bertilsson - 24 augusti 2011 14:51

Igår hade vi besök, och idag var det våran tur att vara på besök på förmiddagen.


När vi kom hem åt jag, sen åt Ida. Efter Idas måltid la jag henne i soffan bredvid mig. Hon jollrade lite och var allmänt nöjd efter maten. Sen vände hon sig till sidan, snuttade lite på en snuttefilt och somnade (!) helt av sig själv, och snabbt gick det. Det har aldrig hänt förut!! Och tro det eller ej, men hon sover faktiskt fortfarande där i soffan, förutom några gånger när hon vaknat, men lyckats somna om. Ida intog soffläge kan man verkligen säga!


Jag blir riktigt förvånad över vilken duktig tjej jag har! Hon var trött kan man säga... Riktigt riktigt trött. Det är jobbigt att ha och vara på besök ;)


När Ida sov passade jag på att plocka lite, både med tvätt och annat. Det gäller att passa på när skruttisen sover. Och nu hamnade jag här vid datorn med fikat.

Av Louise Bertilsson - 24 augusti 2011 14:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 22 augusti 2011 18:14

Stackars lilla näsan får stå ut med mycket. Ida ligger nämligen i gymmet och kämpar å kämpar för att försöka vända sig från rygg till mage. Och den stackars lilla näsan blir tillknycklad och alldeles röd när den bestämt trycks mot underlaget.


Men Ida ger sig inte. Hon fortsätter kämpa... den lilla näsan får vackert finna sig i att den är placerad mitt i ansiktet på en liten kämpe. Min kämpe! =)

Av Louise Bertilsson - 22 augusti 2011 18:03

Var i stort behov av lite luft på eftermiddagen så jag tog på mig bärselen och stoppade ner Ida, och så gick vi ut.


Det var riktigt skönt ute. Vi tog en liten liten promenad och luftade våra näsor lite. Längtar tills vi kan ta vagnpromenader även om hon är vaken!


Vi hittade lite av skogens guld medans vi var ute och gick. Kantareller. Vi väntade in pappan i huset och så plockades de. Sen hörde vi hur regnet kom. Vi började springa när de stora dropparna träffade oss. Jag sprang och Ida skrattade högt!! Vi hann precis in under tak innan det började ösregna rejält. Tur!


Nu är jag och lillsessan själva igen. Pappan i huset är på föräldramöte... undrar vad vi ska hitta på då, jollra lite kanske? Just nu ligger Ida i gymmet och grejsar och slår. Och så pratar hon med grejerna som sitter fast i bågen ovanför hennes huvud. Sötnosen i full action med andra ord =)

Av Louise Bertilsson - 22 augusti 2011 12:36

Toelettproblemet kommer inte att kunna åtgärdas idag eftersom röris var tvungen att beställa hem grejer. Men hellre vänta några dagar extra och få som vi vill än att göra en snabb lösning och byta toalett!!

Av Louise Bertilsson - 22 augusti 2011 10:03

Det springer gubbar här fram och tillbaka. Rörmokare och elektriker. De grejar det sista i badrummet, sen är det klart! Elis har lite andra småjobb medans han ändå är här...


Röris sa att det var nå krångel med toaletten pga det dolda vattenlåset. Det blir för tajt mot väggen...  De måste flytta ut den nån cm... eller så måste vi byta toalett till en med öppet vattenlås. Vill inte byta!! Så de ska försöka flytta ut den så att vi kan få behålla den. Hoppas hoppas hoppas!!


Ida tycker att det är jättekul med hantverkare, för hon tittar nyfiket på när de jobbar. Hon charmar dem när hon kikar...


Det regnar... skulle behöva städas här hemma, men det är ingen idé förrän alla gubbar är klara.. de ränner ju inne med skor så städningen får vänta lite...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards