Loja har ordet!

Alla inlägg under augusti 2011

Av Louise Bertilsson - 13 augusti 2011 16:18
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 13 augusti 2011 13:44

Härligt med helg då vi är hemma hela familjen igen. Alla 3. Vi började dagen med en promenad (efter att vi hade ätit frukost och gjort oss klara förstås) hela familjen i solen. Underbart väder, det känns som lite höst i luften redan.. men bara lite.. kan det vara möjligt tro? Det märks iallafall att det inte är samma sommarvärme som det varit. Augusti nu ju... Å även om vi inte vill det så går vi mot hösten, mörkare tider. Men samtidigt en mysig årstid tycker jag. Det är då alla levande ljus tänds på kvällen och jag njuter!


Just nu sitter jag ute på altan å väntar på att tvättmaskinen ska jobba klart så att jag kan hänga de nytvättade sängkläderna - ute förstås. Det är bäst att passa på när solen är framme. Hoppas på att få det torrt idag så att vi kan lägga i samma ikväll, det är underbart!


Anders kokar jordgubbssylt. Och lillprinsessan sover.

Av Louise Bertilsson - 12 augusti 2011 18:41

Anders har varit på kurs i dagarna 2 (kom hem igår kväll, och åkte tidigt imorse).

Idag när han kom hem och tog Ida i famnen så skrattade hon det hjärtligaste skrattet nånsin! Det var ett riktigt skratt som är svårt att förklara i text, men det kom verkligen direkt från hennes hjärta. Han tog henne i famnen och böjde snabbt på knäna, så det kittlade nog rejält i den lilla magen, och det var då det där ljuvliga skrattet kom!

Av Louise Bertilsson - 11 augusti 2011 18:26

Ida var superdupertrött, men hade svårt att slappna av. Jag försökte på alla sätt och vis, och till slut somnade hon. Jag satte mig i soffan och lät henne sova i mitt knä för hon behövde verkligen få sova. Jag läste en bok under tiden. Men vipps så läste jag inge mer... hade visst somnat jag också. Sen vaknade jag av telefonsignalen efter typ 10 minuter. Tur att den låg alldeles bredvid så jag slapp rusa upp, för då hade Ida garanterat vaknat. När jag pratat klart i telefonen så fortsatte jag att läsa som om ingenting hade hänt... ;)


Förresten, frys INTE kokt potatis! Det är inte alls gott att äta sen, tro mig. Jag kunde bara äta halva matlådan till lunch idag. Cornflakes-fisken var det inte alls nå fel på, men den svampiga och blöta potatisen skänkte jag till den bruna kompostpåsen. Visst är det kanonbra med matlåda (det finns inget annat alternativ nu när man är hemma med bebis), men man bör nog tänka lite på vad man lägger i dem... kokt potatis = nej!!

Av Louise Bertilsson - 11 augusti 2011 10:37

Hann plocka lite med tvätt och lite annat smått medans Ida tog sig en liten förmiddagstuppis. Nu är hon vaken igen sen en stund tillbaka, hon sitter här i mitt knä. Vi ska strax träna på att ligga på mage, även fast fröken liten inte gillar det. Men träning ger färdighet och det är ju bäst att passa på när hon är nöjd och glad. Sen ska jag äta mat, innan det är dags för Ida att gå på restaurang.


Annars sitter jag å klurar lite...

Av Louise Bertilsson - 11 augusti 2011 09:10

Undrar om det är nån som vet hur man gör för att fylla t.ex ett hjärta fullt med bokstäver? Vill ha formen av ett hjärta och inuti ska alltså alfabetet vara. Har försökt men jag kommer inte på hur man gör...

Av Louise Bertilsson - 10 augusti 2011 18:58
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 10 augusti 2011 18:40

Nu är golvbrunnen färdiggjuten och badrummet börjar anta formen av ett badrum igen! Det växer fram, bit för bit =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards