Loja har ordet!

Direktlänk till inlägg 6 december 2011

sjuk-rapport 2

Av Louise Bertilsson - 6 december 2011 10:28

Ida-älsklingen är fortfarande sjuk (inte förvånande med tanke på hur hög feber hon hade igår). Igår eftermiddag hade hon 39,7. Jag gav henne en alvedon-zupp och hon blev ganska direkt lite piggare.


Hon fick även en zupp när hon skulle sova för natten för att hjälpa henne att slappna av. Natten har väl inte varit jätteroligt, Ida har varit jätteledsen till och från. Sovit lite. Skrikit nästan precis som att hon yrat.... och haft svårt att slappna av. Jag har sammanlagt sovit 3 timmar typ, så gissa om jag är trött idag!? Jag och Ida sov på övervåningen i natt, hon i vagnen och jag i soffan (eller båda två sittandes i soffan) för att Anders skulle kunna få sova lite mer än oss eftersom han skulle upp och jobba. Klockan 3 typ märkte jag att det tassade i trappen, då var det den omtänksamma pappan som kom för att titta till oss och för att fråga om vi behövde nån hjälp =) Anders har fått sova iallafall dubbelt så mycket som mig, och det behövde han. Han har ju inte alls samma möjlighet att vila på dagen som jag har.


När Ida sov på förmiddagen sov jag också, kommer ta alla tillfällen jag kan idag å försöka sova ikapp några av de minutrarna jag missade inatt. Då gick energin åt till att trösta ledsen och febrig liten bebis. Usch vad det skär i mammahjärtat (och pappahjärtat också förstås) när hon är så där ledsen! Skulle göra vad som helst för att få byta med henne! Men det går ju inte, vi får finna oss i situationen och göra det vi kan - finnas här för henne och trösta på alla sätt - kramas, pussas och mysa. Och ge henne febernersättande. Och vätska förstås.


Idag har febern sjunkit avsevärt, i morse hade hon 38,3. Och hon äter! Hon går på restaurang och äter McMjölk, ganska ofta, mycket oftare än vanligt och det är bra! Och nån liiiiten liten vällingskvätt går ner ibland också. Men det är McMjölken som gäller, och just nu är jag SÅ glad att jag fortfarande ammar för jag vet att hon får i sig både vätska och näring genom mjölken. Heja restaurangverksamheten! Hihi =)


Rapporterar mer senare, eller imorn.

 
 
Ingen bild

Sabina

6 december 2011 17:58

Inte roligt när ens älskling är sjuk! :( Hoppas hon kryar på sig fort!

Vad är McMjölk för nått?

Louise Bertilsson

6 december 2011 18:22

Hihi, McMjölk är vårt namn för bröstmjölk =) Och när Ida ammas kallar vi det för att hon går på restaurang =)

 
Ingen bild

Sabina

6 december 2011 18:00

Vi måste förresten ses snart tycker jag! Du och jag (och barnen såklart) kanske kan gå en promenad tillsammans nästa gång vi är i Smb?

Louise Bertilsson

6 december 2011 18:22

Ja det tycker jag absolut, en promenad låter trevligt! När har ni planer på att komma till Smb?

 
Ingen bild

Sabina

6 december 2011 21:17

Ja det där med restaurangen hade jag listat ut, men att McMjölk var bröstmjölk hade jag ingen aning om. :)

Vi kanske kommer nästa helg eller helgen efter det. Jag hör av mig! :)

Louise Bertilsson

7 december 2011 08:38

Hihi =)

Hör av dig via Facebook, så behöver inte alla se vad vi skriver ;)

 
Ingen bild

Sabina

7 december 2011 09:59

Ja, jag hör av mig via FB sen! :)

Louise Bertilsson

7 december 2011 10:01

:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Bertilsson - 7 januari 2017 10:52


Av Louise Bertilsson - 20 oktober 2016 16:53

Nästa helg blir det vintertid, klockorna ska flyttas. Kände att jag måste börja i god tid... Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet och klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan. Nu är hela mikron i sov...

ego

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2016 19:49


före och efter

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2016 19:59

Jag har bestämt mig. Jag kommer att lägga upp nån bildbomb ibland, men mer än så blir det nog inte just nu. Känner inte för att skriva, så ni får nöja er med lite bilder. Men en vacker dag kanske jag kommer tillbaka om det är nån som vill läsa mina o...

Av Louise Bertilsson - 20 juli 2016 12:57

För att jag måste.. Bara därför. Jag är snart 32 år och jag inser att jag fortfarande har så många obesvarade frågor. Jag har till exempel aldrig fått reda på ifall Sarah kom till hörnet vid 7-eleven eller hur man tar den blå vägen hem... va...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards