Loja har ordet!

Alla inlägg den 18 november 2012

Av Louise Bertilsson - 18 november 2012 21:15

Asså, vissa låtar blir förstörda. Ibland byts några ord ut, men oftast räcker det med att ett enda ord byts ut och man kan inte tänka på nån annan text än just den påhittade. Orginaltexten upphör alltså att existera stundtals i låten.


Konstigt egentligen. Och ibland lite jobbigt. 


Om sanningen ska fram är det oftast en och samma person som "förstör" låtarna och hittar på egna textfragment. Och av nån väldigt konstig anledning så fastnar de nya texterna i huvudet på mig. Såna saker har jag lätt för att minnas, men en vanlig enkel sak i vardagen glöms bort... hmmm, hur funkar mitt minne egentligen?! Eller ja, jag ska ju vara glad om det över huvudtaget funkar, att jag kommer ihåg de här konstiga låttexterna kanske är ett tecken på att mitt minne fortfarande är ipluggat och fungerande. 


Sitter och tittar på fredagens Dobidoo nu och det var därför jag blev att tänka på det här med låttexter. 


Ida ligger och sover i spjälis. Hon var väldigt svårsövd, men till slut somnade hon. Lilla näsan spökar, täppt, och det blir kämpigt med tuttis i munnen. Hostig och lite febrig är hon också, det lilla livet. En lugn helg med andra ord. Vi har typ gjort ingenting. Men det behövs när man har en liten sjukling att ta hand om. Hoppas få sova i natt iallafall för imorn bitti är det tidig dag som gäller för mig. Öppnar nämligen på jobbet imorn så klockan ställs mitt i natten känns det som. 5.30 Hmmmm. Jaja. Ska nog försöka krypa till kojs lite tidigare idag i hopp om att få sova tills klockan ringer. 


Ska återgå till Dobidoo nu. Var bara tvungen att skriva av mig lite om alla dessa låttexter som lever rövare i mitt huvud. "Förstörda" och påhittade textrader... Men jag måste samtidigt erkänna att det är lite kul också =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards