Loja har ordet!

Alla inlägg under februari 2014

Av Louise Bertilsson - 23 februari 2014 18:36

Ida och jag gjorde ett nytt försök att lyckas bättre med muslibitarna idag. Och vi grejade det! 


Jag och Ida är ett bra team! =)


 


Ida plattar till "smeten" på plåten. 



 


Skäras i bitar. 




 


Å slutligen packas. Men först tog vi en smakbit förstås, och den här var mycket godare än sist även fast den också var god. 



Jag vet att det har frågats efter recept så jag delar med mig av det på en gång: 


3 dl musli

2 dl cornflakes

2 dl havregryn

1 dl solroskärnor

en skvätt linfrön

en skvätt pumpakärnor

en skvätt kokos

lite nötter 

lite russin (och eller andra frukter/bär)

4 ägg


Man kan ha i i princip vad som helst, och äggen kan man variera antal i mängd också beroende på hur mycket man har i av de torra ingredienserna, huvudsaken är att smeten är lite kladdig när den åker in i ugnen. Förra satsen jag gjorde hade jag i 2 ägg i, men nu mer än dubblerade jag allt torrt och då tog jag fler ägg. Jag började att ha i 2 ägg även nu för att se hur smeten såg ut, men den var för torr så då knäckte jag i ett par ägg till. Då blev jag nöjd =)


Mixa allt! 


Bred ut på ett bakplåtspapper på en plåt. 

In i ugnen (175 grader) i ca 15 minuter. 

Smält mörk blockchoklad och ha på överst. 

Dela i lagom stora bitar. 

Av Louise Bertilsson - 23 februari 2014 18:28

Ida hostar. 

Måns hostar. 

Måns är geggig i ena ögat - ögoninflammation?? 

Pappa har feber och hostar. 

Jag är väl den som är piggast, men jag känner mig inte riktigt helt 100. Lite slö, men ändå okej. 


Det känns som att vi har hamnat i ett ekorrhjul av sjukdomar. Det bara snurrar runt runt. Nu vill vi ha stopp på det här!! 


FÖRSVINN ALLA DUMMA FEBRUARI-SJUKDOMAR!! (Och alla andra sjukdomar också för den delen!)

Av Louise Bertilsson - 23 februari 2014 16:45

Mamma älskar mig.


     


Så sant!!


Av nån anledning så gillar mamma den här bodyn =)


/Måns



Av Louise Bertilsson - 23 februari 2014 12:18

Man får väl anta att det är hormonerna som spökar när man blir tårögd av att se Blixten McQueen köra loppet i slutet av filmem. Då när han tar alla råd och tips på allvar, och när han hjälper kungen i mål på bekostnad av sin egen seger, en seger som i filmens början betydde allt för honom, men han ändrade tankesätt efter att ha fått massa vänner i Kylarköping. 


Hormoner va? Eller? ;)

Av Louise Bertilsson - 23 februari 2014 10:51

Igår kväll såg vi en film. "Hur många kramar finns det i världen". 


Liksom föregångaren "Hur många lingon finns det i världen" så var det här en väldigt fin film. En fin film med ett stort och viktigt budskap som träffar rätt. 


En film som berör. Rekommenderar er att se den, för den var bra. Tänkvärd. Fin. Ja bra helt enkelt. 

Av Louise Bertilsson - 23 februari 2014 03:45

Exakt 00.00 släppte Måns restaurangen och ville sova för natten. Ja tack gärna sa jag. Men nej, jag kunde inte sova. Måns har nämligen fått samma hosta som Ida, så igår kväll hostade han tills han spydde =( 


Jag brukar alltid kunna sova, men inte nu. Inte när lilleman ligger och hostar tätt intill mig. 


Och han hostar jätteofta nu när han sover. Jag kan inte riktigt slappna av. 


Host host host. 


Jag har lagt lilla gubben på min kudde och jag har tagit en annan kudde och lagt  bredvid. Och så ligger han på sidan och jag har en hand bakom så han ska fortsätta ligga på sidan. Annars ramla han över på rygg och då hostar han ännu värre. Hela natetn har han sökt kontakt, närhet, så han har flyttat närmare och närmare mig hela tiden. Sover gör han, men väldigt hostigt. Så det är väl inte riktigt nån kvalitetssömn då han blir störd hela tiden. 


Jag däremot har inte sovit så himla mycket tyvärr. Tänk att man kan ligga vaken och vara pigg när man behövs. När man vet att man hjälper det lilla livet genom hosta och ev spya. Men hittills har han iallafall inte spytt nå mer och jag hoppas att han kan fortsätta sov-hosta och att jag också somnar en stund. 


Host host. Natti natti, jag ska försöka sova nu så att jag får lite mer sömn iallafall. 


Förbannade hosta - försvinn från mina barn!!! 

Av Louise Bertilsson - 22 februari 2014 18:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 21 februari 2014 23:45

Måns är en riktig dalmas med dalahästar på byxorna =)



 

=)



Måns är i en riktig hålla-i-allt-och-smaka-på-det-också-period nu.

Han gillar att greppa, fånga och hålla i. 


 


Här har han nåt i båda händerna till och med; mitt armband och en lego-giraff.


Tänk att han kan göra två saker samtidigt trots att han är kille, hehe ;)


Min glada lilla kille =)


Punktlig är han också, så nu vankas det natta för honom och mig. Han somnar alltid (läs oftast) nångång mellan 23.30 och 00.10 Och så även idag. Helt okej med tanke på att han oftast sover till minst 7. Mamman klagar inte! =)


Natti natti.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards