Loja har ordet!

Alla inlägg under februari 2014

Av Louise Bertilsson - 11 februari 2014 15:38

Detta är enbart ett skrytinlägg. Ett sånt där fluffigt rosa sväva-på-moln-inlägg om mitt stora barn. Mitt stora duktiga barn! Och om det lilla duktiga barnet. 


Den stolta mamman rapporterar och måste stolt visa upp Idas första huvudfoting!! Första gången hon gör en sån hemma iallafall. Hon har säkert gjort det på dagis tidigare, men det struntar jag i, för det är nu som räknas. Nu när jag kan vara med och se! Nu när jag kan få vara med och prata med henne om vad hon ritade. När hon ritade den här gubben och förklarade vad hon gjorde.


 


Gubben har en kropp, ett huvud och 2 ben (strecken som är längst ner). De andra strecken är armar. Han har många armar ifall han behöver hjälpa folk, berättade Ida medans hon målade. 


Snacka om utveckling i ritandet!! =) 


Och lillebror har visst nåt snickeri-projekt på gång:


 


Vad ska du snickra lilla gubben?

 

Oavsett vad han har för planer så fortsätter han iallafall att träna och hålla i saker. 


Det är häftigt att få vara med och följa utvecklingen de gör. Ida kan man omöjligt se allt hos eftersom hon är på dagis också, men när hon kommer hem märker man allt hon helt plötsligt har lärt sig nåt mer. Måns följer jag ju varje litet steg framåt han tar, där är det istället svårt att missa vad han gör eftersom vi tillbringar större delen av dygnen tillsammans. De lär sig saker hela tiden, fast på olika nivåer förstås. Måns kämpar på med det som Ida nuförtiden tycker är en självklarhet. Men det var inte alltför länge sen hon själv kämpade på med att fånga och hålla i. 


Mina duktiga barn!! Ni är mitt allt!! 


Nu var det slut med skryt för den här gången, men det kommer garanterat mera. Som mamma är det ju ens plikt att skryta om sina barn, eller?? Vem ska annars göra det?! =)

Av Louise Bertilsson - 11 februari 2014 09:45

Ida är på dagis och Måns ligger här bredvid och sprattlar och jollrar.


Och jag kom på att jag har glömt berätta vad jag tyckte om gårdagens spännande smak på mellis. Lingon och vanilj. Man kan ju inte bara lobba att man testar en ny smak, man måste ju säga vad man tycker om den också. 


Jag kan meddela att jag tyckte riktigt bra om den, den var supergod!! Ida håller med. Så jag misstänker starkt att vi kommer vilja ha samma till mellis idag =) 


Kan verkligen rekommendera den!

Av Louise Bertilsson - 10 februari 2014 18:30

Tänk att man kan bli så glad när man får nya kläder. Det är ännu roligare att shoppa kläder när barnet som fått det blir glad! Ida har pratat om en onepiece ett tag och hon blev jätteglad när hon fick en. 


Iklädd nya onepiecen ligger Ida på golvet och ritar.


Ida passar jättebra i den! Och hon konstaterade snabbt att den var väldigt skön =)


Onepiecens mönster i härliga färger:




Av Louise Bertilsson - 10 februari 2014 14:25

Ska bli spännande att se vad vi tycker om dagens mellis.

Ny smak som ska testas! :-)

Av Louise Bertilsson - 10 februari 2014 13:14

Snabb fråga; är det nån som har sifferminne som av en händelse kommer ihåg vad hatthyllan och skohyllan från Ikeas serie Leksvik kostade nya på Ikea?

Tacksam för svar.

Av Louise Bertilsson - 10 februari 2014 11:47
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 9 februari 2014 20:21

Hallen ska få sig ett lyft. 


Byråerna är köpta, men skohylla och hatthylla är ett litet mysterium. Vill ha vita, precis som byråerna, men det finns ingen som vi vill ha det. Skohylla är ju ändå hyfsat enkelt att bygga en egen, men det är värre med hatthylla.


Jag har kikat på alla tänkbara sidor på olika möbelaffärer efter hatthyllan med stort H, men jag har inte hittat nåt. 


Men som av en slump snubblade jag över en jättebra inspirationskälla, så nu vet jag hur det ska bli =) 


Tänk vad glad man blir när poletten trillar ner och det känns som att man har löst ett världsproblem. Men när man funderat och klurat på en grej är det skönt när en lösning infinner sig. 


Mysteriumet är härmed löst!! Nu gäller det bara att få med sin man i samma tanke, men det tror jag inte är nå större problem, för vi brukar ha samma smak. Och att bygga brukar han ju inte ha nåt emot =)


Det blir nog bra det här ska ni se. 

Av Louise Bertilsson - 9 februari 2014 15:38

Jag citerar Ida: "Äppelbonden hade rätt, det var ett spöke i boken."

Våran lilla dam har bra fantasi kan man säga... hehe

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards