Loja har ordet!

Alla inlägg under februari 2014

Av Louise Bertilsson - 2 februari 2014 23:30

Bodys med den här texten är ju inte så ovanligt:


 



Tyckte att den var söt (det stod förstås rätt namn på den också) =) Söt, men inte speciell egentligen eftersom det är ganska vanligt med just såna här tryck på bebis-bodys. Men sen vände jag på den och fick se det här: 



 


Då blev det en helt annan sak och jag var bara tvungen att ha den =)


Kul med text både på framsidan och baksidan. Kul och ovanligt. Så nu ska den användas flitigt innan den hamnar i urväxta-kläder-högen. 


Av Louise Bertilsson - 1 februari 2014 16:10

JAAAA! Byrån fanns!!


Tack till mig själv för att jag ringde och hörde med Ikea eftersom deras hemsida inte är uppdaterad. Varan som inte fanns att köpa på nåt Ikea i hela Sverige hade utgått ur sortimenten men ändå fanns den på hemsidan. Så jag ringde och kollade och fick svaret att samma vara, men 2 cm kortare och 2 cm lägre, fanns på Ikea i Borlänge. Och det var rätt. En av dem är våran nu och jag är såå glad, nu kan jakten på den avslutas. 


Nu längtar jag tills allt i hallen blir som jag tänkt. Ser en bild framför mig nämligen, och jag kommer göra allt jag kan för att den bilden kommer att förverkligas.


Byrå-jakten är slut, men jakten på detaljerna fortsätter. Nu har jag iallafall grunden klar!! Och jag är nöjd =)

Av Louise Bertilsson - 1 februari 2014 15:49

Tänk att det redan är februari. Eller vabbruari som försäkringskassan kallar det. Stämmer ju tyvärr bra hos oss, för Ida är förkyld och inte helt pigg. Så hon sitter klistrad vid datorn och kollar på film på youtube. Måns sover och pappan har inte kommit hem från byrå-jakten än. Och jag passar på att klippa och klistra lite i Ida och Måns första-år-bok. Har framkallat lite bilder som jag har klistrat in. Skönt att få det gjort. Men det underlättar att ha lim när man ska klistra, men det tog tyvärr slut. Så jag fick tyvärr avbryta mitt projekt. Hann iallafall klart med Idas bok, och några bilder i Måns bok, sen gav limstiftet upp. Jaja, inte mycket att göra nåt åt mer än att gilla läget, får fortsätta limma en annan dag när jag har köpt mer lim. 


Åh, fick se att det hände nåt ute på baksidan, och svisch så springer det ett rådjur förbi. Kul när det börjar bli ljusare ute igen, klockan är ju snart 4, men man kan ändå se vad som händer ute på gården =)


Nu lät det som att en bil körde upp på gården, kan det vara pappa Anders tro?! MED en byrå hoppas jag =)

Av Louise Bertilsson - 1 februari 2014 15:33

Nu har det gått lite mer än 2 dygn sen Måns fick sprutan, och jag måste säga att han klarade det väldigt bra. Lite biverkningar förstås, för det får ju de flesta. Han hade lite feber på torsdag kväll, samt på fredagen. Och så har han varit lite mer gnällig och lite knöligare på natten än vanligt. Men det har gått över förväntan faktiskt. Våran lilla kille vaknar alltid med ett leende på läpparna trots lite feber och ömheten i benen efter sticken. Lite extra trött var han direkt efter sprutan, det tar på krafterna att ta spruta när man är liten. 


Ida hade en lite jobbig natt. När jag ammade Måns inför natten så helt plötsligt hör vi hur Ida vaknade och var jätteledsen. Anders rusade dit. Hon var jättehes och mer förkyld än innan. Hon kunde knappt prata, kunde knappt få fram ett ljud. Hon var rädd, hon tyckte att det var otäckt att inte känna igen sig själv. Hon drack lite vatten, och lugnade till slut ner sig. Sen somnade hon om mellan mamma och pappa. Och till slut blev även Måns trött och så sov vi ända till 7.30


Fy vad jag tyckte synd om henne när hon hade det jobbigt med halsen i natt, det var något helt nytt för henne så jag förstår att hon tyckte att det var otäckt. Tur att det får plats många i sängen så man kan ge barnen trygghet när man sover <3 <3


Idag är Ida fortfarande förkyld, men halsen låter och är mycket bättre. Konstigt att det bara var så kort tid, men bra förstås. En lugn inne-dag idag för mig och barnen medans pappan i huset är på byrå-turné. Först till Jysk och sen till Ikea. Det gäller att passa på när man är säker på att det man sökt länge finns i lager. Då kan man inte fundera för då tar det slut. Så Anders åkte på en gång när jag hade ringt och pratat med dem om lagerstatus.  Så idag har vi shoppat 2 nya byråer, 2 vita som ska få flytta in i hallen nere. Vill göra den ljusare, men inte tumma på förvaringsmöjligheterna. Nu blir det både ljusare och mer förvaring. Perfekt! =)


Av Louise Bertilsson - 1 februari 2014 14:51

Årets första semlor var smaskens!

Av Louise Bertilsson - 1 februari 2014 08:49

Min lilla kanelbulle-pojke äter frukost.

Blev kär i den där bodyn när jag kom in på Karusellen och fick se den för flera månader sedan. Nu har Måns vuxit i den så nu ska den användas flitigt innan den väx ur.

Det finns flera varianter på bodyn, det vore roligt att ha den med semlor också ;-)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards