Loja har ordet!

Alla inlägg under juni 2009

Av Louise Bertilsson - 2 juni 2009 20:03

Kom hem från jobbet kl. 15.15

Åkte tillbaka till jobbet 16.15 eftersom det var dags för terminens sista personalmöte.

Det innebar 1 timmes vila/fritid på den här dagen.

För nu gott folk, är jag alldeles för trött för att orka göra nåt.. iallafall göra nåt vettigt..

Av Louise Bertilsson - 1 juni 2009 21:55

Nu är det dags att ge tänderna en omgång med tandborsten.

Får se om jag kikar lite i garderoben och funderar lite på vad jag ska ha på mig för kläder imorn. Annars lär jag ju ta det svåra beslutet imorn bitti, och det är lätt hänt att den aktiviteten drar ut på tiden.

Jag har ju bestämt mig för att jag ska vara duktig å gå upp när klockan ringer.

Misslyckades med det idag, men det gjorde inget eftersom jag hade sovmorgon. Men imorn blir det mer kris om jag skulle ligga kvar i sängen för länge. Det är bara att ta tjuren vid hornen och kliva ur det varma och gosiga.


Aldrig är sängen så skön som på morgonen!


Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 1 juni 2009 19:38

Nu är gräset klippt och jag ska alldeles strax ta en välförtjänt dusch.

Sen blir det melon. Lovely! Svalkande och gott en varm sommardag.

Av Louise Bertilsson - 1 juni 2009 16:57

Tänk att vi redan har vandrat in i juni.

Tiden går ruskigt snabbt. Hinner knappt med.


Idag har det var hemskt varmt på jobbet. Har hållt på att flyta bort flera gånger av denna värme. Har sökt skugga oändligt många gånger. Har till och med smörjt in axlarna med solskyddsfaktor för att förhindra att jag kommer se ut som Danmarks flagga. Och de varmaste timmarna mellan 11 och 15 höll vi oss inne. Vill inte riskera att barnen börjar koka där ute i hettan...

Nej, jag klagar inte på vädret.. det är bara det att man inte är van.


Efter mellis tog jag fram en balja och fyllde den med vatten och ställde den i skuggan. Sen ropade jag på barnen och frågade om de ville plaska. Kläderna av och vips så var det många blöta barn där. Skönt. Populärt.

Det gäller att passa på att plaska i sommarvärmen den lilla stund på året det tillåts.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards