Loja har ordet!

Alla inlägg under juni 2009

Av Louise Bertilsson - 10 juni 2009 18:14

De bruna, äckliga mördarsniglarna verkar vallfärda till Morgårdshammar.. Nu har de börjat invardera området kring förskolan, samt i skogen som är inom inhängnaden.


Usch och blää!!

Av Louise Bertilsson - 9 juni 2009 18:34

Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!!


Fick nyss se på mitt konto att skattepengarna har kommit in. Tack staten!


("citatet" ovan är hämtat ur filmen om Robin Hood för dig som inte visste det)

Av Louise Bertilsson - 9 juni 2009 16:39

Eftersom det inte är nån annan som gör det så får man lov att göra det själv. Det jag pratar om är att ge oss beröm. Det är nämligen så att jag och G jobbar själva på våran avdelning nu. De övriga andra 2 är nämligen sjuka.

Så vi gör så gott vi kan för att skeppet ska hålla sig flytande. Och jag får lov att säga att jag tycker att vi gör det galant.

Ett plus i kanten till oss OCH en guldstjärna. För det är vi värda!

Vill även tacka L som ställer upp vid frukostar, det är guld värt ska du veta!  


I dessa tider av vikariestopp tycker jag att det borde visas lite mer uppskattning från de högre när vi sparar så mycket pengar åt kommunen. En vacker dag kanske....

Av Louise Bertilsson - 8 juni 2009 15:59

Hann knappt mer än godkänna (trycka på ok-knappen) förra inlägget så började det regna.


Snacka om att kunna se in i framtiden! =)

Av Louise Bertilsson - 8 juni 2009 15:43

Det som var så soligt och skönt ute på förmiddagen har nu vänt om totalt och blivit grått och molnigt. Det är typiskt med tanke på att jag slutade tidigt.


Fikade sockerkaka som Anders bakade igår. Jättegod.


Hade tänkt sätta mig ute på balkongen och läsa, men jag skippade det med tanke på hur det börjar blåsa nu. Skulle bli förvånad om det inte började regna också så grå som himlen är nu.


Grejade lite inne istället:

  • Med saxen i högsta hugg tog jag ta en runda i huset och klippte bort vissna blad från blommorna. Och eftersom jag är så duktig med att göra det regelbundet så var det inte så mycket att klippa bort.
  • Plockade även ur diskmaskinen och fyllde på den igen med frukostdisken.
  • Diskat lite skålar.
  • Torkat ur kylskåpet. Blev att tänka på livmedelshygienutbildningen vi var på förra våren som förespråkade att man ska torka ur kylskåpet minst en gång i veckan, men hallå, vem gör det egentligen? Det är helt okej att göra det nångång ibland, men inte så ofta som en gång/vecka.
Av Louise Bertilsson - 8 juni 2009 14:36

Tog en promenad med barnen idag. Vi gick och slängde skräp vid återvinningsstation som inte ligger så långt ifrån förskolan.

Barnen fick hjälpa oss att slänga tomma mjölk,-fil,- och yoghurtkartonger.


Efter det gick vi till bron för att mata änderna, men vi hade glömt brödet.. Hmm. Klantigt. Men det gjorde inte så mycket eftersom vi inte såg en enda fågel. Vi får mata "pippisarna" en annan dag.


Vi gick till katthemmet istället och kollade på alla katterna som var ute i burarna. Många katter var det och man riktigt ser hur kul barnen tycker att det är när vi är där.

Hör och häpna, men jag hoppas faktiskt att katthemmet får vara kvar! Det stod i tidningen för några veckor sen att de kanske är tvungna att flytta på det, men för barnens skulle hoppas jag att det får vara kvar, det är ett perfekt utflyktsmål.

Av Louise Bertilsson - 8 juni 2009 14:13

Känner inte för att åka till Ludvika bara för att klippa mig nå mer... så nu efterlyser jag en bra frisör i Smedjebacken, nån som har nåt förslag?!


Svårt att veta hur mycket pengar det är värt för att bli klippt, det är ju ganska stor skillnad beroende på vart man går.

Vad tycker du är rimligt pris för en klippning?

Av Louise Bertilsson - 7 juni 2009 18:48

Måndag imorn igen, börjar 06.30 så det gäller att göra klart så mycket som möjligt redan ikväll så att det går smidigt imorn bitti.

Rutiner är a och o på mornarna, i alla fall när det gäller mig och min beslutsångest.

Vid det här laget har du nog redan hajat att det är kläder jag pratar om =)


Garderoben, se upp för nu kommer jag!!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards