Loja har ordet!

Alla inlägg under juni 2009

Av Louise Bertilsson - 21 juni 2009 16:01

Nu har vi börjat förbereda projekt grovköket som ligger i anslutning till köket.


Anders sågade ner röret som en gång har varit anslutning till ett torkskåp och jag tvättade väggarna med målartvätt och sen spacklade vi väggarna där det behövdes.


Om jag får säga det själv så tycker jag faktiskt att vi är duktiga!

Av Louise Bertilsson - 21 juni 2009 14:27

Har fått en ny favoritfrukt, nämligen ananas.

Vad är godare än att äta färsk ananas en varm sommardag?

Ananas konkurrerar till och med ut melon som annars förknippas med sommar.


Har precis gjort i ordning ett fat med ananas-bitar som jag ska hugga in på nu!


Vilken är din bästa sommarfrukt?

Av Louise Bertilsson - 21 juni 2009 10:34

Nu är hela balkonggolvet borta.

Jag försökte hjälpa Anders med att stå på stegen bredvid honom och riva i ena änden av plankan och han i den andra.. men det gick inte som planerat. Jag stod och höll krampaktigt i en pelare så det blev inte så mycket gjort för min del.

Klättrade ner från stegen och höll mig nere på marken istället och tog bort brädorna som Anders tog ner.

Av Louise Bertilsson - 20 juni 2009 19:26

Vi har precis kommit in från en promenad i den härliga kvällsvärmen. Och vi hann nästan inte mer än in genom dörren så kom världens hagelskur från skyn. Herregudars vad det regnade och haglade. Sen dess har det regnat. Tänk att vi inte fick vara utan regn en endaste ynka liten dag...

Av Louise Bertilsson - 20 juni 2009 17:49

Idag har Anders rivit balkongräcke så nu är det nästintill helt borta.

Vi bestämde oss för att spara en bit av räcket så att besiktningsmannen kan se hur själva konstruktionen var utformad från början.


Anders fick även för sig att gå lös på golvet så nu du börjar det likna nåt.. eller snarare inte likna nåt. Inte en balkong iallafall.


När han rev bort golvet tyckte han att det var lite läskigt, för han satt uppe på balkongen och tog bort plankorna utifrån. Men när han tagit bort 6 plankor gav han sig och tog fram stegen istället och attackerade golvet nerifrån backen istället. Smart, med tanke på att det blir mindre och mindre att stå på, samt att hela konstruktionen blir ju vekare om man tar bort material.


Mitt i allt rivande skedde det en liten olycka. Och jag måste lägga betoning på LITEN så att jag inte skrämmer upp dig.


Det var nämligen så att Anders klämde sig mellan kofoten och en bräda så han fick en liten blodblåsa på lillfingret. Inte skönt, men det var ju tur att olyckan inte blev värre med tanke på att han satt på hög höjd och jobbade.

Av Louise Bertilsson - 20 juni 2009 17:38

Tidigare idag trimmade jag 1 timme, så nu är det snyggt och fint längs alla kanter på gården, runt buskar, under staket och andra småskrymslen som man inte kommer åt med gräsklipparen.


Har även tvättat och hängt ute i hopp om att regnet håller sig borta. Och tro det eller ej, men jag fick vädret på min sida idag. Tvätten torkade så det var bara att vika och lägga in i garderoberna. Har även passat på att vika annan tvätt.


Städat, vattnat blommorna, plockat och grejat är andra saker vi har gjort idag.


Börjar bli hungrig. Potatis, stekt fisk och hemmagjord kalls sås blir det. Mums.

Av Louise Bertilsson - 19 juni 2009 18:28

Nu har vi börjat riva våran ruttna balkong.


Enligt besiktningsfirman är det inget problem bärhetsmässigt, men jag håller inte riktigt med..

Observera kniven som sitter halvvägs in i stolpen samt alla andra håligheter.

Vi har mätt att ca 8 av 9 centimeter är genomruttet av den bärande balken.


Brädorna vi tog ner idag rasade isär bara att man petade på dem.


Bedrövligt!! 


Det hade kunnat hänt en riktig olycka, vi har haft tur!!


Så nu har vi kontaktat besiktningsfirman och gjort en reklamation. IGEN.

De kommer å kollar på måndag och då hoppas vi att de har nåt klokt att säga!!

Av Louise Bertilsson - 18 juni 2009 22:17

Nu är det dags att tvätta bort sminket, borsta tänderna och sen krypa ner i sängen och läsa.


Börjar känna mig trött. Skönt med 3-dagarshelg. Det borde det vara jämt så att man hinner göra allt man vill. 2 dagar känns ofta för fjuttigt, så mitt förslag är att vi inför 4 dagars arbetsvecka. Perfekt!


I helgen när jag skrev i min nya kalender för 09/10 så upptäckte jag att den röda dagen första maj infaller på en lördag så den missar vi, och även nationaldagen är på en helg (söndag) nästa år så den missar vi också.

Så nästa vår kommer nog kännas längre än vad den gör andra år när de röda dagarna infaller på vardagar. Det är ju SÅ det ska vara!


Natti natti.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards