Loja har ordet!

Alla inlägg under juni 2009

Av Louise Bertilsson - 18 juni 2009 17:39

Lyssna på den här sångfågeln från år 7 som sjöng i kyrkan på skolavslutningen här i Smedjebacken.


http://www.youtube.com/watch?v=3B6LfNxa9w0&feature=related


Modigt!!

Av Louise Bertilsson - 18 juni 2009 17:20

När jag cyklade till jobbet i morse så körde jag ifatt en gammal jobbarkompis till mig som var ute och sprang. Kul att ses! Vi ska jobba ihop i sommar fick jag veta, men det visste inte jag. Så nu har hon inget schema för sommaren eftersom jag och en till utformade det till all personal som ska jobba under stängningsveckorna.

Efter frukosten var jag tvungen att sätta mig å fixa till det. Jag la till henne som arbetskraft, men det resulterade i att jag var tvungen att lägga om allas schema för den veckan. Drygt! Det tog sin tid, men jag tror att det blev bra.


Sen var det dans runt midsommarstången. Spelemannen var på plasts med sitt dragspel och barnen var glada och förväntansfulla.

Och vet du va?!

Vi hade iallafall tur med vädret!

Sången var det lite sisådär med, men det var helt ok iallafall.

Maten, som bestod av foliepaket med korv, köttbullar och klyftpotatis, åts ute. Och precis när vi hade ätit klart började det regna. Snacka om tur!

Av Louise Bertilsson - 17 juni 2009 20:51

Nu vandrar vi på krigsstigen!!


Tänk om företag som har gjort fel är villiga att stå för det istället för att bara babbla bort sig. Det skulle ju göra att man rekommenderade dem till framtida kunder.

Av Louise Bertilsson - 17 juni 2009 12:07

Imorn ska vi fira midsommar på förskolan där jag jobbar.


Så i dagarna tre har det varit förberedelser för fulla muggar.

Vi har skrivit sångtexter, plockat blommor och klätt midsommarstången.


Och kanske det viktigaste är att vi får fint väder.. men vad ska man tro i dessa regntider? Men man kan ju hålla alla tummar och tår för att det ska bli uppehåll iallafall så att vi kan dansa, sjunga och fika ute!

Det blir ju inte alls samma känsla om vi tvingas ta in stången och vara inne å fira.

Av Louise Bertilsson - 16 juni 2009 20:52

Nu har jag blivit ett ljushuvud. Blekningen lyckades!

Av Louise Bertilsson - 16 juni 2009 19:47

Nu har vi garaget fullt i brädor. Vi var till Hedins i Ludvika idag å köpte. Vi är ju tvungna att dra hem mer än 500 meter virke så att balkongnissen kan bygga en ny balkong till oss! =)


Inte visste jag att det var så TUNGT med brädor... men nu vet jag.

Av Louise Bertilsson - 16 juni 2009 19:43

Jag sitter och väntar med spänning. Det är nämligen så att Anders har smetat i hårblekning i mitt hår så nu väntar jag på att tiden ska gå ut så att jag kan skölja ur geggan och kolla resultatet.


Ni kanske tycker att det var vågat att låta Anders göra det, men jag vågar ta chansen. Jag tror nog att han fixar det!

Av Louise Bertilsson - 15 juni 2009 21:13

Zappade runt lite på tv:n och fastnade på ett program på kanal 5 som handlade om människor som var kära i föremål. Sjukt om du frågar mig, tror att jag slumrade till lite för vips så hade det gått 15 minuter av programmet. SÅÅ intressant var det, eller inte!

Jag slog av tv:n och tog en dusch istället.


Nu funderar jag faktiskt på om jag skulle gå å lägga mig och läsa. Anders är på personalfest och jag har ingen aning om när han kommer hem. Det är trist att vara ensam. Ibland är det skönt, men ibland är det megatrist. Idag är en sån trist dag att vara själv, tiden går så sakta.

Tror faktiskt att jag tar fram kläder till imorn, borstar gaddarna och kryper ner under täcket och läser en stund. Sen så får vi väl se om Anders hinner hem innan jag somnar... Jag börjar 06.30 imorn så risken finns väl att jag redan har hunnit sluta ögonen för natten innan han kommer hem.


Natti natti.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards