Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2012

Av Louise Bertilsson - 23 juli 2012 16:45

Ibland blir jag förvånad över Anders städryck. Det händer inte så ofta, men när det väl inträffar blir det sannerligen rent! Allt på sin plats, rent och snyggt - precis som det ska vara. 


Nu ska även släpet lassas för en tripp till tippen. Vi ska bland annat säga adjö till våran gamla rykande micro som har tjänstgjort för sista gången, + en massa annat bråte. Det är skönt att rensa och slänga!

Av Louise Bertilsson - 23 juli 2012 14:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 22 juli 2012 21:15

Har haft kvällsbesök av "Turkietbruna" Jörgen och Lotta, det var trevligt! =)


Ida fick duscha lite snabbt medans besöket var här, hon hon fick chansen att visa Lotta hur kul det är med vatten! =) När Ida satt där i badkaret med duschstrålen framför sig så försökte hon fånga strålarna. Med båda händerna försökte hon fånga, hon förde händerna mot varann som att hon skulle fånga vattnet mellan sina händer. Det slutade med att hon satt och klappade händerna, vilket hon aldrig har gjort förut! 


Så på ett kick lärde hon sig att klappa händerna, och du kan ju gissa om hon har fortsatt med det ända tills det var läggdags. Det var en nöjd å glad liten handklappande tjej som kröp till kojs. Helt slut var hon efter dagens bravader.


Och jag kan nog tro att hon kommer tycka att det är lika roligt att klappa händerna imorn, gofisen! =)


Häftigt hur en liten människa kan lära sig nåt så där fort, för det gick verkligen superfort. Från att inte alls vara intresserad och förstå vad det innebär att klappa händerna, till att på några sekunder senare klockrent kunna klappa de söta händerna. Ja, häftigt som sagt! =)

Av Louise Bertilsson - 21 juli 2012 19:59

Det är ju helt sjukt. Jag tror inte att det är sant. ÄR det verkligen sant?! En hel dag utan regn? Det VAR alltså möjligt! 

Ja tydligen. För idag var dagen då det inträffade.


Fler såna dagar önskas. 


Jag har setat ute och läst idag, det är såå underbart. Det tar fram minnen från när jag var liten och bodde hos mamma och pappa och jag riktigt plöjde böcker på somrarna. Ute, antingen på en filt eller i en stol. Helst i skuggan. Jag har egentligen aldrig varit en soldyrkare, men den får hemskt gärna värma upp skuggan åt mig =)


När man ska plöja böcker måste man ha en hel hög i beredskap, och högvis med böcker var precis vad jag och Carro brukar låna av varann. Vi var riktiga bokmalar båda två och vad passade då inte bättre än att besöka varandras "bibliotek" på somrarna. Jag kommer ihåg att vi var med i varsin bokklubb och innan vi såg oftast till att köpa olika böcker eftersom vi ändå lånade av varann. Det var tider det. Härliga bok-minnen!


Jag läser fortfarande väldigt mycket, men nu går det inte riktigt lika fort att läsa ut en bok som det gjorde då. När jag var som mest inne i en bok tog den slut samma dag jag började (vi snackar då ungdomsböcker som var ca 200 sidor långa). 


Nu läser jag nästan bara deckare av varierande tjocklek. Och jag tar förstås tacksamt emot författar - och boktips om du har nåt guldkorn du vill dela med dig av. 

Av Louise Bertilsson - 21 juli 2012 19:01

Jag fick en sån där fruktansvärt lust att skriva av mig. 


Det är inte mycket jag egentligen vill ha sagt, men det jag vill säga är viktigt; jag är lycklig. Jag är så lycklig som lever mitt liv som jag lever det. Jag är nöjd. Jag har min fina lilla familj som betyder mest på hela jorden. Jag har ett superbra jobb som jag snart ska göra comeback i. Jag har ett hus och en bil som jag trivs kanonbra med. Jag har allt jag behöver. 


Självklart verkar jag grinig och sur ibland, vilket alla är. Men innerst inne är jag glad. Jag tänker på det varje dag; att jag är glad som träffade Anders och att vi valde att göra det vi har gjort. 


Jag ville väl egentligen bara säga det; jag är en lycklig människa! 

Av Louise Bertilsson - 21 juli 2012 18:41
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 21 juli 2012 07:00

Solen skiner, men det är inte så varmt ute, bara 12 grader. Men vi passar på ändå. Vi kollade på nätet på hur dagens väder skulle bli och det stod att det inte skulle bli nå regn idag. Det är ju nästan för bra för att vara sant. En dag utan regn? Det kan ju inte vara möjligt. Eller?


I vilket fall som helst så chansar vi. Det är bäst att passa på när det är uppehåll. Vi packar det vi behöver och drar till Säterdalen. En impulsgrej som vi hoppas blir lyckad. 


På återseende!

Av Louise Bertilsson - 20 juli 2012 21:45

Så här på kvällskvisten innan tandborstning och sängdags kom jag på att det är några saker jag glömt uppdatera om, så här kommer det en liten snabb uppdatering. 


Frigge: Det går verkligen framåt och det blir såå snyggt. Bild kommer senare. 


Frisyren: Jag trivs verkligen med min nya frisyr. Och det känns sååå skönt att ha fått tillbaka tjockleken på håret igen. Supernöjd med mitt beslut att klippa av längderna och på det sättet byta frisyr. 


Nytt projekt: Vi har även påbörjat ett nytt projekt som förhoppningsvis blir klart imorn. Bild kommer på det också. 


Nu slänger jag in handduken för idag och säger natti natti. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards