Loja har ordet!

Alla inlägg den 4 april 2009

Av Louise Bertilsson - 4 april 2009 22:08

Halkade in på filmen Vid din sida som går på tv 4 nu. Men jag kände att jag halkade in lite för sent för att förstå hela handlingen, men jag satte iallafall resten av filmen på inspelning för Anders verkade inte vara så intresserad av att se den.

Det verkar vara en ganska bra film, men eftersom Anders inte vill se den så kollar jag klart på den en annan dag!

Jag önskar dock att jag hade halkat in på den när den började istället för 20 minuter efteråt. Men men, jag hänger nog med ändå hoppas jag!

Av Louise Bertilsson - 4 april 2009 16:46

Nu har jag och Anders gått lös med grensaxen och sekatören.

Vi (Anders klippte och jag höll i stegen) beskar våra 2 äppelträd så nu är de vårfina!


När jag inte behövde hålla i stegen så gick jag lös i rabatten.

Jag klippte ner de 3 rosorna eftersom de ska BORT!


Det var inte det lättaste att få bort grenarna sen när de var avklippta för de hade taggar som var sylvassa! Men efter många "AJ som fan" så fick jag bort alla rosengrenarna, la dem i skottkärra och körde iväg med dem.

Det blev jättebra och kanonsnyggt nu när rosorna är borta!!

Nöjda!


Känns jätteskönt att ha börjat få bort rabatten!


Nästa projekt i att ta bort rabatten är att gräva upp de finaste snödropparna och plantera dem i kruka. Vill bevara så många jag kan av våra stora och fina snödroppar. Gillar dem!

Av Louise Bertilsson - 4 april 2009 11:45

I väntan på att maten ska bli klar sitter jag och funderar på vart man kan köpa snygga krukor att ha utomhus.

Vill ha några olika storlekar, men inte för små. Och så ska de vara neutrala i både färg och utseende (inga onödiga krusiduller) och helst inte för dyra.

Undrar vart man kan få tag på det, nåt förslag kanske?


Hmm. Undrar vad som är lämpligt att sätta i krukorna också. Det är ju extremt soligt där de ska stå så det lär nog vara några tåliga blommor. Förslag är alltid välkommet!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards