Loja har ordet!

Alla inlägg den 12 april 2009

Av Louise Bertilsson - 12 april 2009 22:01

Jadu faster, drömma får man alltid göra! Utan drömmar vore livet ganska så trist kan jag tro...


Drömmar.. det är precis det jag tänker göra nu också, det är nämligen dags att bädda rent i sängarna (har nämligen glömt bort att jag tvättade sängkläderna i morse), lägga sig och läsa och sen sova. Hoppas på några knasiga drömmar i natt, man vet ju aldrig..


När jag gick på gymnasiet drömde jag att jag blev jagad av en rosa skunk, men sen efter en stund kom jag på att jag kunde jaga skunken istället, och vips så var det jag som var jägaren!


Det sägs ju att man drömmer 7 drömmar varje natt, men att man har lite svårt att hålla isär dem. Så du kan ju tänka dig hur tokigt det blir om man blandar alla dessa 7 drömmarna till en! En salig blandning!


Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 12 april 2009 18:40

Hur det ser ut i köket och hallen uppe för tillfället. Det märks att det börjar hända grejer nu! Röjningen är i full gång!


Inga gardiner, inga taklister, inget kakel, inga ledstänger i trappen, inget dörrfoder, inga golvlister, inga överskåp över kylen och frysen, skåpet som stod bredvid frysen är borta, inga lampor (bara nakna glödlampor som hänger från taket) och alla grejer står huller om buller.


Inget är som det ska vara, men vi får hålla ut i 3 veckor till. Sen är det färdigt!! Kommer nog bli kanonfint! Längtar tills det är klart så man kan vistas i köket igen.


På bild nr 1 kan du se hur vårt bajsbruna kakel såg ut som vi har bestämt oss för att byta ut. We NOT like!

Och på andra bilden visas hur det ser ut nu när det inte är nåt kakel alls kvar! Det blev bra mycket ljusare direkt!

Av Louise Bertilsson - 12 april 2009 11:13

Årets första tvätt hänger ute på en ställning på balkongen och torkar.

Det blir att lukta så fräscht och rent när tvätten har hängt ute i solen.

En naturlig och härlig doft! Nu är det verkligen vååår!


Ska strax sätta på några ägg på kokning till påskbords-resterna som vi ska äta nu till lunch. Perfekt när maten räcker länge!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards