Loja har ordet!

Alla inlägg den 26 april 2009

Av Louise Bertilsson - 26 april 2009 19:19

Nån som vet vart man kan köpa snygga väggklockor?

Vill ha en ny till köket nu när vi gör om.

Den får inte vara för stor (ca 25 cm i diameter) och inte för dyr.

Förslag välkomnas!

Av Louise Bertilsson - 26 april 2009 15:43

Nu har jag och herr spade gått lös i rabatten. Har grävt upp snödroppar, pärlhyacinter och tulpaner (de som överlevde med löken i behåll, de andra fick komma in och vara fina i vas istället). Planterade ner dem på ett annat ställe istället eftersom rabatten ska bort!

Det blev fint med en liten färgklick på det nya stället. Nöjd.


Jag hann inte riktigt klart förrän det började regna, får fortsätta en annan gång istället. Men inte idag. Resten av den här dagen tänker jag inte göra nåt speciellt. Det enda "nyttiga" jag ska göra mer idag är att tvätta en till maskin, skala potatis och duscha. Annars blir det att slöa för nu har jag hållt i gång så pass mycket idag redan att jag förtjänar att ta det lugnt innan det är dags att jobba.

Av Louise Bertilsson - 26 april 2009 12:27

En sak är säker - jag ska aldrig skola om mig till mattläggare!

Jag har nämligen kämpat ganska länge på förmiddagen med att lägga in överbliven golvmatta längst ner i alla köksskåp.

Det var väldigt svårt. Jag var noga med att mäta och rita ut vart jag skulle klippa. Men trots detta så passade det aldrig, utan jag fick alltid finjustera med saxen. Och vissa gånger vart den till och med för liten att jag var tvungen att börja om totalt. Blä!

Så med andra ord kommer jag aldrig att bli mattläggare, det passar inte mig kan man säga, det är inte riktigt min grej.


När jag väl blev klar kan jag meddela att det blev snyggt! Det blir ju mycket mer praktiskt också eftersom man kan plocka ur mattan och tvätta rent.


Jag passade även på att göra rent och rensa i kökslådorna. Så nu är det väldigt fräscht och fint i köket!


Funderar faktiskt på om jag skulle gå lös i rabatten på framsidan med en spade och gräva upp snödroppar och tulpaner och plantera dem längs en annan husvägg.


Men först ska jag hänga ut tvätt. Handdukar och underkläder å så.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards