Loja har ordet!

Alla inlägg under maj 2012

Av Louise Bertilsson - 22 maj 2012 16:49

Många tårar fälldes idag när vi var på BVC. Så ledsen har hon aldrig varit, stackars liten. Det började redan när vi skulle väga och mäta. Hon blev jätteledsen redan där. Och det blev ju knappast bättre av den efterföljande läkarundersökningen och till sist de två sprutorna (som tack och lov togs samtidigt idag!). 


Jag genomled läkarundersökningen, för den var allt annat än kul. 

Och när det var dags för sprutorna fick jag också känna på nålen, av misstag förstås. Översidan av min handled blev lite blodig när jag skulle hålla bort Idas händer och sköterskan samtidigt kom med nålen. Vi krockade. Lätt hänt.


Just ja, vägning och mätning var det ja. De nya siffrorna var jättebra. Nu väger hon nästan  9 kg (8920 g) och är 75,5 cm lång. Hennes kurvor ser jättebra ut, och den lilla dimpen efter förra sjukperioden har nu rättats till =) Så allt var superbra med våran perfekta lilla tjej!


Fy vad det är hemskt att se sitt lilla hjärta vara så ledsen. Men som tur var så hade vi med oss "tuttis" och favoritleksaken pantern som gjorde Ida lite bättre till mods. När vi kom hem var det mellis som gällde för alla hungriga magar. Sen gick vi till lekparken för att "ging ging" och då må ni tro att stora leendet kom fram! =)

Och nyss så var det en trött liten tjej som somnade så gott ute i vagnen, i skuggan. Härligt väder by the way!


Snart dags att börja med kvällsmaten också, tror det får bli omelett idag.

Av Louise Bertilsson - 21 maj 2012 15:25

Jag ångrar mig. Nu lyser solen och det är inte alls perfekt väder för att vara förkyld i...


När Ida vaknade efter att ha sovit efter lunchen så satt vi ute en stund och kikade på världen. Det flög förbi massa spännande; humlor, fåglar, fjärilar, flugor.


Sen vände Ida sig om mot lekparken och fick se gungorna. Hon sa på en gång "ging ging". När vi gick till lekparken hade hon ett stort leende på läpparna hela tiden och hon sa "ging ging" om och om igen. Snacka om att veta vad man ska få göra, och du kan ju tro att det var en lycklig liten tjej som fick gunga =) Lyckan lyste i ögonen, och leendet talade för sig själv.


Innan vi gick in för att fixa mellis så pratade vi med grannarna, och Ida passade förstås på att berätta att hon har "ging ging". Såna viktiga saker MÅSTE man ju liksom berättta tycker Ida! Hihi.

Av Louise Bertilsson - 21 maj 2012 10:37

Trist måndag. Trist väder. Trist att vara förkylda. Trist.


Men jag antar att det är bäst att vara positiv, så det är ju bra väder att vara förkyld i... hihi. Solen får gärna hålla sig borta idag, släpp fram regnet! Ska det regna kan det väl iallafall tajma så bra att det regnar när man ändå tänkt vara inne och göra ingenting.


Ida sitter på golvet och läser i en tidning. Tänk att det kan vara så kul att bläddra, fram och tillbaka, och kika på bilderna. Just nu tittar hon i en biltidning. Annars brukar reklamen vara rolig att kolla i. Och böcker också förstås.


Sitter å klurar på om jag ska våga mig på att sy en vimpel till lekrummet, undrar om det är svårt?

Av Louise Bertilsson - 20 maj 2012 15:28

Jag vette tusan vad som är bäst. Allergi eller förkylning?


Ida är förkyld, jag är förkyld, och Anders är allergisk (ev. blandat med lite förkylning).


Det var väl en himla tur att idag inte var igår när vi hade besök av Anna och Samuel, då hade bygget inte alls gått lika bra, och tjejerna hade inte alls haft lika roligt.


ååå-å-åå-å-atjoo!


Å nej, nu startade ännu ett nysmaraton =(


Det går åt en hel del näsdukar när alla 3 är i behov av dem...

Av Louise Bertilsson - 20 maj 2012 12:33

Det händer grejer, och snabbt går det. Frigge börjar ta form! =)


Anders och Samuel byggde på frigge hela dagen igår. Bygget flöt på väldigt bra och de producerade på löpande band.


 

Golvreglarna på plats, det var utgångsläget för när gårdagen började.




 

Anders och Samuel byggde väggarna liggandes på altangolvet och så bar de dem på plats. Kanonbra idé som funkade kanonbra! Smidigt och enkelt helt enkelt =)

Här bärs första väggen på plats.  





   

Nu har alla 4 väggarna tillverkats och den sista väggen håller nu på att sättas ihop med de andra.




 

Lite bus hinner man alltid med... här ser ni "trädkramaren" Samuel som håller fast den fjärde väggen medans Anders skruvar.




 

De mäter ut hur långa takstolarna ska vara. Sen sågades det takstolar på löpande band kan jag lova.




 

Och vips, så sitter även de på plats.




Frigge från sidan.


Väggar och takstolar monterades alltså igår. Så nu börjar frigge ta form på riktigt =)


Det känns tokbra hur vi har valt att bygga boden, hur vi har valt att konstruera den. Vi är jättenöjda. Och jag måste säga att ni jobbade kanonbra igår Anders och Samuel! 

Av Louise Bertilsson - 20 maj 2012 08:06
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 18 maj 2012 13:41

Det kunde gått illa, men det gjorde det inte. Har bara lite ont i foten när jag går (kanske en liten stukning?).


Jag och Ida skulle gå nerför trappen och vinka av pappan när han skulle gå till jobbet. Jag missade sista trappsteget, missbedömde nog, och ramlade. Jag höll hårt i Ida så det gick bra. Hon blev rädd eftersom jag blev ledsen (och rädd också förstås).


Anders tog Ida och tröstade henne och vi kunde snabbt konstatera att allt var bra med henne.


Det enda som hände var som sagt att min fot inte är helt hundra, det gör lite ont när jag går. Ska nog kanske linda den så den får lite extra stabilitet... Promenaden idag blev dessvärre inställd =(


Har grejat inne istället - städat toaletterna, tvättat och hängt tvätt, tagit reda på ren tvätt, gjort en potatisgratäng och marinerat kött inför kvällens grillning, plockat lite med diverse.


Som sagt; vi mår bra efter fallet. Det är lätt hänt...

Av Louise Bertilsson - 17 maj 2012 18:32

Tänk att Ida redan fyller 1 år. 1 år idag. Det är konstigt att tiden har gått så fort. Ofattbart.


Födelsedagsbarnet blev helt plötsligt förkyld igår kväll, snorig och hostig. Så hennes första födelsedagskalas blev lite snorigt, men det gick bra ändå. Det var ett bra kalas med de närmaste släktingarna. Ida fick mycket bra grejer - både leksaker, kläder och pengar. Vi är nöjda med dagen.


Morgondagens planer får vi dock ställa in, tyvärr.


Förresten, det hänger ballonger på våran ytterdörr, precis som det ska göra när det vankas kalas. Barnkalas! =)


Ida hälsar och tackar än en gång för alla fina presenter!


Bilder? Jodå, det togs en del bilder, men jag varken orkar eller hinner fixa med det nu. Det får bli en annan gång, men jag lovar att bilder kommer komma på vårat lilla födelsedagsbarn, den bästa =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards