Loja har ordet!

Alla inlägg under maj 2012

Av Louise Bertilsson - 7 maj 2012 08:06

Min mamma har namnsdag idag, så ett eget litet inlägg fick det bli.

Ett stort grattis på din namnsdag bästa mamma och många grattiskramar förstås!


Ringer lite senare skulle jag tro ;)

Av Louise Bertilsson - 5 maj 2012 21:02

En heldag (nästan) hos bästa Anna och Samuel i Falun kan inte bli annat än lyckad och jättetrevlig! Det var trist väder, regn och rusk, men vad gör det när man har strålande sällskap?! =)

Ida säger något som liknar "Anna" (typ Nanga) efter att jag sagt Anna. Jätteroligt tycker jag! Men att hon ska börja säga Samuel får vi nog jobba lite mer på, lite klurigare namn att lära sig tycker Ida.


På hemvägen gick vi in på Kupolen för att bland annat gå in på Babyproffsen och visa upp våran vagn som blivit trasig i sufletten. Det fixas bara de får hem en ny del. Kanon!

Vi tog även en snabbrunda bland affärerna, och hamnade på en av våra favvoaffärer; New Yorker. Jag köpte 4 t-shirts/toppar i precis min stil, så jag gick därifrån med ett leende =)

Förresten, vi sprang på några kändisar på Kupolen, nämligen mamma, pappa, Jörgen och Lotta. Det var trevligt och Ida vinkade direkt hon såg dem. Hihi.


Innan vi begav oss hemåt veckohandlade vi på Willys.


Det var en trött liten Ida som till slut somnade i bilen hem. När vi kom hem åt vi toast, bra med snabb mat ibland.


Hoppas att vi kommer sova bra i natt, alla 3. Det kan man ju dessvärre inte säga om natten till idag. Jag var nämligen inte trött när vi la oss, så det tog ett tag innan jag somnade. Ganska direkt efter att jag somnat vakade Ida och var jättepigg och pratglad. Det tog närmare 1 timme och 45 minuter innan juvelen somnade igen, och då var mamman riktigt trött. Så i bilen upp till Falun sov både jag och Ida. Skönt. Vi håller alltså tummarna för en bättre natt i natt.

Av Louise Bertilsson - 4 maj 2012 21:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 4 maj 2012 16:45

Fredag. Igen känns det som, men vi klagar inte. Helger är alltid välkomna. Sätt in fler röda dagar i almanackan vetja, jag tror att jag pratar för fler när jag säger att det alltid är välkommet =) Men inte fööör ofta för då blir det inte uppskattat.


Dagen började 6.30 av att jag möttes av ett par underbara stora pigga blåa ögon när jag kikade ner i spjälis. Jag lyfte över min prinsessa till min säng för lite morgonmys.


Efter frukost gjorde vi oss klara, sen hade jag ett städrace medans Ida sov.


Sen begav vi oss iväg till mitt jobb för att hälsa på. Det var trevligt. Men fruktansvärt kallt när vi var ute och pratade lite, så vi frös in till mina kompanjoner på min avdelning som hade planering idag. De hade turen att få vara inne i värmen denna kalla dag!


Ida somnade som en klubbad säl när vi kom hem. Många intryck gör Liten trött, jättetrött.


Promenaden idag ledde oss till loppisen här i Smedjebacken, fyndade en sommarklänning till mig själv för 10 kr. Det var en chansning att den skulle passa, och det gjorde den! =) Det konstiga var att jag inte handlade till Ida för en gångs skull, utan det var jag och min garderob som blev ett plagg rikare.


Till kvällsmat fick Ida prova en ny maträtt, nämligen potatis och fiskbullar, vilket gick hem hos lilla fröken. Vi åt förstås samma, inte nån glamourös fredagsmiddag, men mätta blev vi iallafall och det var ju huvudsaken. Kul att testa och kunna variera Idas mat, och nångång lär det ju testas, så varför inte en fredag.


Förresten, jag tror att jag har löst "problemet" med vad vi ska ha för barnmatstol ute på altan - vi köper helt enkelt en till tripp trapp-stol som får "bo" ute. Jag gjorde en sökesannons på facebook och fick napp på en billig stol att ha som extra. Perfekt!! =)

Av Louise Bertilsson - 3 maj 2012 21:16

Nu har vi precis sett klart det sista avsnittet av serien Bron. En dansk/svensk kriminalthriller eller vad man ska kalla det. Bra var det iallafall. Spänning i 10 delar som rekommenderas. Jag säger bara en sak: "Saga Norén, länskrim, Malmö".


Jag älskar deckare, både att läsa och se på tv. Ju fler mord, desto bättre, hihi =) Nagelbitande spänning är en riktig höjdare. Sånt som framkallar känslor hos tittaren/läsaren. Det är bra att bli förbannad på gärningsmannen, då vill man bara se och läsa mer. Man vill verkligen veta hur det kommer gå. Man ska verkligen vilja veta mer, komma vidare. Och Bron var så, speciellt på slutet. Spännande.


Nu ropar tandborsten. Sen är det dags att krama kudden. Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 3 maj 2012 14:46

Efter förmiddagspromenaden blev himlen grå så det var ju tur att vi gick när vi gick. Sen efter lunch sprack det upp igen och blev blått. Så det bidde dubbelt upp med promenader idag, kunde inte sitta inne när det var så fint väder. Så 2 promenader. Skönt. Misstänker att det inte blir nån alls imorn eftersom de har sagt att det ska bli snö... =(


Fortsatt blå himmel när det var dags att fixa mellis. Så vi tog vårt pick och pack och ordnade mellis ute på altan även idag. Jag, Ida, mellis och en strandmadrass, då blir det kanonmysigt! Synd bara att det blåser lite emellanåt, alltså inte riktigt lika bra väder som igår, men soligt är det iallafall och då passar vi på att vara ute.


Måste bara säga att jag är fruktansvärt glad att vi bestämde oss för att bygga en rejäl altan. Den är verkligen superbra på alla sätt och vis. Och staketet neråt vägen blev också prima. Så himla nöjda!


Behöver dock bara ta oss en liten funderare på det här med barnmatstol ute på altan. Skulle vara bra att ha en stol ute också, en som alltid står där så man slipper släpa... hmmm, det tål att tänkas på...

Av Louise Bertilsson - 3 maj 2012 12:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 2 maj 2012 15:06

Alldeles nyss har jag och Ida haft premiär, vi har nämligen ätit åres första utomhusmellis. Det gäller att vara ute mycket idag för sen ska det tydligen bli sämre väder, redan imorn om jag inte minns fel...


Så vi är ute. Jag satt ute och läste när Ida sov efter lunch. Och nu äter vi mellis ute. Skönt. Ida knaprar rån, och det låter såå gott när de små tänderna biter i rånet. Och att äta ute är ännu godare!


Har förstås knäppt kort på våran mellisstund, men de kommer jag lägga in vid ett senare tillfälle, nån annan dag troligtvis.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards