Loja har ordet!

Alla inlägg under maj 2012

Av Louise Bertilsson - 2 maj 2012 10:33

Att köa i affärer är väl fruktansvärt tråkigt, och det är nästintill precis lika tråkigt att köa i telefon.


Jag skulle ringa ett snabbt ärende till Försäkringskassan i morse medans Ida sov. Trodde jag ja. Efter att ha knappat mig fram och tryckt in mitt personnummer så sa rösten i mitt öra: "beräknad väntetid är 22 minuter, du har plats 436 i kön".


436!!! Jag som tycker att det är länge att behöva vänta när man är på plats 90 eller så.


Men jag får faktiskt lov att säga att även om man har så många före i kön så går det ovanligt fort ändå. Hela tiden uppdaterade de mig om könummer samt hur många handläggare som arbetar med att besvara telefonsamtalen. Handläggarantalet varierade mellan 104 och 134. Och när det är så många så ramlar kön bort fort.


Den beräknade väntetiden stämde faktiskt ganska bra, tror att jag fick vänta i 23 minuter. Men under de minutrarna hann jag ju faktiskt greja lite med bland annat tvätt. Perfekt syssla medans man väntar och så fick jag det gjort på samma gång.


Till slut fick jag iallafall svar på min snabba fråga. Och jag kunde gå ut och gå en morgonpromenad, eller förmiddagspromenad, med min vagnsovare =)


När vi kom hem grejade jag i ordning på altan, ställde möblerna till rätta, byggde ihop det lilla cafésetet och ställde de på plats. Så nu är det fint förutom några saker som ska ner till garaget. Pressänningen togs nämligen bort igår så idag var det fritt fram att ställa i ordning. Sagt och gjort. Så nu kan jag sätta mig i en stol i solen när Ida sover nästa gång och njuta. Jag föredrar den här solen än den riktigt varma sommarsolen mitt i sommaren, då söker jag skugga. Men nu är det skönt i solen så det blir nog en liten sitta-och-njuta-stund efter lunch.

Av Louise Bertilsson - 2 maj 2012 09:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards