Loja har ordet!

Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Louise Bertilsson - 18 mars 2009 19:46

Slutade jobbet 15.15 idag. Cyklade hem. Åt lite mellanmål och läste dagens tidning. Tog det lugnt. Sen var det dags att åka till personalmötet som började kl 17. Ingen rast ingen ro. Fullt upp hela dagen.


Det var ett ganska bra möte faktiskt. Tiden gick fort tyckte jag.

Vi repeterade bland annat lite HLR, vilket jag tycker är bra! Filmen vi tittade på är extremt överpedagogisk (nästintill förnedrande eftersom man blir behandlad som en som fattar noll), men samtidigt så gör det ju att man kommer ihåg det. Och det är ju det som är meningen.

Jag tycker att vi ska kolla på den där filmen 1 gång varje termin för att hålla minnet uppe, det skadar aldrig! Till slut kan man ju hela filmen utantill, och först då kan man nog känna sig säker på vad man ska göra i en akutsituation.


Har nyss duschat, och nu ska jag ta mig en äggmacka och titta på tv (Diagnos okänd och Grey´s Anatomy). Det blir ju ingen riktig kvällsmat när det är möte mellan 17 och 19, så då får man äta nåt lite mindre kvällsmål när man kommer hem istället.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards