Loja har ordet!

Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Louise Bertilsson - 31 mars 2009 21:10

Nu när det är sista dagen på månaden så är det dags att fixa lönerna för mars. Och då kom jag på att jag måste slå ett slag för vår självservice på jobbet. Det är ett datoriserat lönesystem.


Det är kanonskönt att slippa allt krångel och kom-i-håg med T3:orna som vi var tvungna att fylla i och skriva under varje månad förut.

Nu behöver man bara gå in på datorn och anmäla sjukdom, kompledigt, övertid, etc etc.


Inte nog med det, man kan faktiskt sköta det här hemifrån eller på vilken dator som helst. 


Tummen upp!


Men alla har inte sån tur som vi har att ha det här lönesystemet. Det är nämligen så att den förskolan jag jobbar på och en till i kommunen är försökskaniner sedan ungefär 9-10 månader tillbaka. Hmm. Undrar hur lång tid det kommer att ta innan de andra i kommunen får det också, för jag har bara hört positivt om det!

Av Louise Bertilsson - 31 mars 2009 18:57

Blev att fundera på Dr House. Jag har aldrig sett det programmet och undrar lite vad det handlar om. Du får hemskt gärna berätta, för jag är nyfiken! Är det en vanlig sjukhusserie, eller är det mystiska fall eller? Tell me!

Av Louise Bertilsson - 31 mars 2009 12:30

Idag är det sista dagen på månaden. Sen är det april. Herregudars vad snabbt tiden går.

På förmiddagen idag när vi var ute var det kanonfint vårväder! Men barnen såg ut som att de hade badat i poolen, de var kanonblöta! Alla barn är mer eller mindre blötdjur så här års. Det är som att de har magneter fastmonterat på sig så att de dras till vatten. Men det är väl kanske så det ska vara. Kladd och vattenlek ÄR roligt!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards