Loja har ordet!

Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

mer medveten

Av Louise Bertilsson - 30 mars 2009 21:11

Ikväll blir det nog att krypa till kojs ganska snart och läsa. Känner mig trött i ögonen och jag tror nog att John Blund kommer tidigt idag med sitt sömngrus.


Jag är förresten bättre i ryggen idag om du undrade. Jag tog värktabletter i morse när jag kom till jobbet, och sen har det gått ganska bra att jobba. Har hela tiden tänkt på hur jag lyfter och så har jag försökt undvika lyft så långt det går.

Självklart kräver jobbet att man gör lyft, men oftast görs för många lyft baraför att man är lite stressad. Barnen kan gott och väl klättra upp på skötbordet och på sin stol vid matbordet själva. Man behöver inte alltid vara där och skynda på dem, men det är nog lättare sagt än gjort många gånger. Självklart måste man alltid finnas där vid barnens sida så att de inte gör illa sig, men man ska nog låta dem prova att göra en del själva också. Hur ska de annars lära sig?

När man har ont i ryggen så blir man mer medveten om vilka fel man gör när man lyfter. Eller rättare sagt: hur ofta man lyfter! Jag tror faktiskt att jag är ganska bra på att lyfta rätt, det är väl snarare så att det blir för ofta..


Har fått några kommentarer om nallen jag skrev om tidigare idag. Ville bara berätta att det inte var något speciellt med den. Det var "bara" en gosedjursnalle som betyder mycket för en person. Alltså behöver du inte känna dig borta på något sätt om du inte förstod vad jag menade. Det är inte så lätt att hänga med i min labyrint av tankar.


Och för att återkomma till språket så kan jag meddela faster att jag inte vet vad bamba betyder. Antar att det är ytterligare ett dialektalskt ord som inte används här i Dalarna.

 
 
Ingen bild

Ensomvet

30 mars 2009 21:19

Bamba är benämningen för skolbespisning. Åtminstone i Göteborgsområdet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Bertilsson - 7 januari 2017 10:52


Av Louise Bertilsson - 20 oktober 2016 16:53

Nästa helg blir det vintertid, klockorna ska flyttas. Kände att jag måste börja i god tid... Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet och klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan. Nu är hela mikron i sov...

ego

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2016 19:49


före och efter

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2016 19:59

Jag har bestämt mig. Jag kommer att lägga upp nån bildbomb ibland, men mer än så blir det nog inte just nu. Känner inte för att skriva, så ni får nöja er med lite bilder. Men en vacker dag kanske jag kommer tillbaka om det är nån som vill läsa mina o...

Av Louise Bertilsson - 20 juli 2016 12:57

För att jag måste.. Bara därför. Jag är snart 32 år och jag inser att jag fortfarande har så många obesvarade frågor. Jag har till exempel aldrig fått reda på ifall Sarah kom till hörnet vid 7-eleven eller hur man tar den blå vägen hem... va...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards