Loja har ordet!

Alla inlägg under april 2009

Av Louise Bertilsson - 4 april 2009 11:45

I väntan på att maten ska bli klar sitter jag och funderar på vart man kan köpa snygga krukor att ha utomhus.

Vill ha några olika storlekar, men inte för små. Och så ska de vara neutrala i både färg och utseende (inga onödiga krusiduller) och helst inte för dyra.

Undrar vart man kan få tag på det, nåt förslag kanske?


Hmm. Undrar vad som är lämpligt att sätta i krukorna också. Det är ju extremt soligt där de ska stå så det lär nog vara några tåliga blommor. Förslag är alltid välkommet!

Av Louise Bertilsson - 3 april 2009 22:29

Talang 2009 är nya fredagsunderhållningen istället för Let´s dance.

De flesta som deltar i talangtävlingen borde absolut inte kalla sig för talanger! Svårt att veta hur man ska benämna dem, men talanger är allt vad de INTE är! Förstår de inte att de skämmer ut sig?


Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 3 april 2009 14:35

Slog upp ögonen med ett ryck när Anders klocka ringde 07.03 i morse.

FAN! var det första jag sa.

Jag började nämligen jobba 07.30 idag.

Så jag bokstavligen flög ur sängen och ställde mig och stirrade på klockan IFALL jag hade sett fel. Men det hade jag tyvärr inte.


Jag slängde mig på telefon direkt och ringde jobbet och berättade att jag nyss hade vaknat. Hon som svarade skrattade bara, och sa att jag skulle ta det lugnt. Men det GÅR ju inte när man vet att man är sen! 


Så 07.40 var jag på jobbet!

Av Louise Bertilsson - 2 april 2009 22:07

Nu är det dags att blunda igen. Tro det eller ej, men jag är faktiskt inte så trött, men jag lär lägga mig ändå så att jag orkar gå upp imorn.

För om jag känner mig själv är jag väldigt trött imorn bitti när klockan ringer. Det brukar nämligen vara så!

Oftast är det extremt svårt att kliva ur sängen, men så fort jag har lämnat det varma och gosiga täcket och den underbart mjuka kudden så blir jag pigg ganska direkt. Skönt det iallafall.

Och ännu lättare är det att gå upp när det är ljust ute. Därför har det varit lite kämpigare den här veckan i och med att klockan flyttades fram i söndags. Men det dröjer nog inte så länge förrän morgonljuset har kommit ifatt den där timmen vi förlorade.


Natti natti.


Men först borsta gaddarna så att inte farbror tandläkaren blir arg på mig. Tänk att man blir extra noga när man har en tid inbokad hos Folktandvården. Hehe.

Av Louise Bertilsson - 2 april 2009 19:26

Kom på att jag måste berätta att Folktandvården ringde i måndags och bokade en tid för kontroll med mig.


Och idag fick jag ett brev från Folktandvården där det stod att jag är kallad på kontroll.

Jaha, tänkte jag och trodde att det var en bekräftelse på den tid vi hade kommit överens om via telefon.

Men så var inte fallet. Det var en annan tid en annan dag.


Knepigt!


Hmm. Undrar om de vet vad de pysslar med egentligen...


Så imorn lär jag ringa dem och avboka en av tiderna.

Av Louise Bertilsson - 2 april 2009 19:23

Snart är det dags att bänka sig i soffan för snart startar torsdagens tv-kväll.

Först är det Sjukhuset. Sen tänkte vi kolla på antingen Lost som vi spelade in i tisdags, eller Diagnos okänd från igår. Och sist men inte minst blir det Lyxfällan.


Sen väntar sängen och sista arbetsdagen på den här veckan. Hoppas att vädret håller i sig även i helgen så att jag kan njuta ute på balkongen. Jag är såå glad över balkongen, den är guld värd!!

Av Louise Bertilsson - 1 april 2009 15:26

Kan man ha rekord i att somna? OM man kan det så tror jag att jag är kandidat till att slå det faktiskt. Har otroligt lätt för att somna. Om jag vaknar innan klockan ringer på morgonen kollar jag om det är nån idé att somna om eller inte. Om det är över 5 minuter kvar tills det ringer är det alltid idé att slumra en stund till. Och det går alla tiders det! No problemas!


Jag satte mig ute på balkongen på en stol vid 13.20 idag. Hade med mig boken, men jag tänkte att jag skulle blunda lite å få lite sol i ansikten en stund.

Det slutade med att jag vaknade 20 minuter senare. Tänk att somna sittandes!

Inte en enda sida blev läst, för när jag vaknade kom jag på att jag måste dra ner persiennerna till blommorna för solen värmer enormt mycket nu!


När jag sätter mig i en bil är det som att ge mig sömnpiller. Jag behöver bara åka en liten sväng så går ögonen ihop. Det kanske bör tilläggas att detta INTE sker när jag kör, utan bara när jag är passagerare. Det händer inte varje gång då heller, men ganska ofta. Speciellt om jag börjat jobba tidigt, som idag.


Man kanske ska vara glad att man har lätt för att somna och somna om, men ibland är det lite FÖR lätt. Anders brukar säga att jag har somnat innan jag ens lägger huvudet på kudden. Och mamma sa alltid när jag bodde hemma hos dem att jag inte skulle vakna ens om taket rasade in.


Enda gångerna jag kan komma på att jag har svårt för att somna är om jag är förväntansfull, nervös eller spänd inför något som ska hända dagen därpå.


Det här med sömnen blir väl annat när man får barn kan jag tro. Då är man väl på sin vakt mer eller mindre hela tiden. Men men. Det tar vi då när det är aktuellt.

Av Louise Bertilsson - 1 april 2009 13:10

Idag kom skattebeskeden. Och jag säger som han i Robin Hood: "Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!"  


Hmm, funderar allvarligt på att sätta mig på balkongen och läsa lite. Det lät väl mysigt? Jag älskar balkongen, speciellt nu när det är vårsoligt och man kan sitta i lä längs husväggen. Perfekt.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards