Loja har ordet!

Alla inlägg under mars 2009

Av Louise Bertilsson - 22 mars 2009 15:43

Nej då, du kan vara alldeles lugn. Vi är inte sjuka!

Det är bara det att vi har gjort rent avloppet i badkaret och i handfatet. Och det luktar sannerligen inte gott! Det ser väldigt äckligt ut också med alla hårstrån och gegg som fastnar överallt! Usch och blä!!!


Ett jobb man helst vill slippa, men som måste utföras med jämna mellanrum. Det finns ju ingen annan som kommer och gör det åt oss, så det är bara att bita ihop. Men jag skulle aldrig klara det själv! Tur att Anders är bättre på det där än vad jag är..

Av Louise Bertilsson - 22 mars 2009 12:28

Kom på i morse att jag skulle ta kort på våra fina snödroppar som vi har på framsidan längs med husväggen och visa er.

Sagt och gjort: jag hämtade kameran, tog på mig jackan och skorna för att gå ut och fotografera. Då upptäckte jag att batteriet i kameran var slut. Typiskt.


Så det var bara att gå in igen och sätta kamerabatteriet på laddning.


Och alldeles nyss gjorde jag ett nytt försök med att fotografera de vita och fina snödropparna. Kolla bilden! Fina va?

Av Louise Bertilsson - 22 mars 2009 10:27

Medans jag var i garaget och letade efter jord packade Anders ner grejerna för att åka till OK och tvätta bilen. Kanske sista gången innan man kan premiärtvätta hemma på garageinfarten?


Anders kom nyss hem med en fräsch och fin bil. Men ändå var han inte riktigt nöjd, så dammsugaren och dammtrasan åkte fram för att även kunna göra rent invändigt. 


Så alldeles snart ler UFS igen för nu är han ren och fin, både invändigt och utvändigt.


Vårfin bil efter gårdagens s-k-i-t-i-g-a och blöta vägar!

Av Louise Bertilsson - 22 mars 2009 09:21

Idag är det söndag. Sista dagen i veckan. Men hur i hela fridens namn kunde den komma så snabbt? Jag tyckte precis att det var onsdag. Jag blir inte klok på den rekordsnabba tiden! Man hinner ju knappt med hälften av det man skulle vilja.


Idag skulle jag vilja sätta mig på en stol på balkongen och läsa i solen, men vad det verkar så ska det inte bli nån sol på ett tag framöver. Suck. Jag som har fått vårkänslor och längtar till våren när man kan vara ute och börja greja lite.


Åter till det eviga pratet om mina blommor.

Jag måste nog kika i garaget för att se om vi har nån jord kvar. För OM vi har det så blir det nog att plantera om nån blomma som är i behov av det. Det finns nämligen några som jorden har dunstat i på nåt konstigt vis. Fattar inte hur det bara kan försvinna, men det är precis det som har hänt.


Angående platsen för omplanteringen, så har jag kommit på att jag kan lägga ut tidningspapper på golvet i grovköket och hålla till där. Då förhindrar jag förhoppningsvis att det kommer jord i hela huset.


Medans jag sitter där med en blomma på tu man hand så ska jag kosta på den lite extra kärlek. Tänkte småprata lite med den så kanske den växer utav bara h-vete under resten av året. Hehe. Man kan ju alltid hoppas!


Så: mot garaget!


Håll tummarna för att jag hittar nå jord, annars kommer jag inte lyckas med dagens projekt

Av Louise Bertilsson - 21 mars 2009 18:43

Efter den goda tacosen på lunchen åkte jag och Anders till Borlänge.

Vi fick ett infall, så det blev en tripp till Kupolen, ÖB och Biltema. Kul att kika runt lite i de olika affärerna.


På hemvägen svängde vi in hos mamma och pappa för att hämta blommor som mamma har gjort i ordning åt mig. Hon har nämligen varit så duktig att plantera om nästan alla hennes blommor idag så hon passade på att dela på några så att jag också fick fylla ut mina fönster lite.

Jag blir så imponerad av mamma med de gröna fingrarna som varje år (tror jag) planterar om blommorna! Alla hennes blommor är jämt såå fina!


Önskar att jag själv hade ork, lust och tålamod till att sköta om mina blommor så. Men jag känner att jag inte har nån bra plats att vara på, så jag väntar nog till sommaren eller hösten när man kan vara ute och greja med det.

Önskar också att jag hade större intresse för att lära mig se hur blommorna och växterna mår. Det är ju nästintill omöjligt att veta om man vattnar för mycket eller för lite. Jag har liksom märkt att de kan dö av både och...


Direkt när vi kom hem till oss igen, så började jag med att springa runt med de nya blommorna för att se vart de skulle passa bäst. Försökte även hitta lämpliga krukor, vilket inte alls var nån lätt match. Det slutade med att jag placerade om väldigt många blommor. Jag var och rev i varenda blomma kändes det som. Men nu är jag nöjd!

Har till och med vattnat alla blommor, det är helgens syssla! Då VET jag att jag inte glömmer det om jag jämt gör det på samma veckodag.

Av Louise Bertilsson - 21 mars 2009 11:08

Nu är vi i skogen och hälsar på hos Anders mormor och morfar. Det var jättelänge sen jag var här sist så det var trevligt att träffa dem igen!

Anders är här lite oftare, men det beror ju på att jag jobbar så oregelbundna tider.


UFS är nog inte så glad, för han blev väldigt smutsig på vägen hit. Det är nämligen grusväg den sista vägen. Eller man kanske kan kalla det lervälling-väg, för den var SÅ geggig!


Vi ska strax börja göra i ordning tacos. Gott!

Av Louise Bertilsson - 20 mars 2009 22:47

... för den här dagen är att det var synd att Morgan åkte ut ur Let´s dance. Det kluriga var att alla tre var värdiga finalister, svårt val det där.


Nu är det dags att krypa till kojs. God natt allesammans!

Av Louise Bertilsson - 20 mars 2009 21:44

Det var meningen att det skulle komma en målare hem till oss kl 19 dag för att göra en offert på tapetsering i kök och trappen.

Vi väntade och väntade, men det har fortfarande inte kommit nån. Undrar vart han tog vägen?

Det ger ju inte ett så bra intryck, om man säger så. Han borde ha hört av sig kan man ju tycka.


Ikväll är det spännande i Let´s dance, men jag hoppas att Morgan och Laila går vidare. Det är de paren som varit bäst oftast tycker jag.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards