Loja har ordet!

Alla inlägg under mars 2009

Av Louise Bertilsson - 16 mars 2009 21:31

Nu är det dags att krypa till kojs med boken. Och sen sova. Börjar inte förrän 09.00 imorn, så jag an läsa lite längre idag. Skönt med sovmorgon.


Allra först innan jag lägger mig lär jag ju faktiskt hänga tvätten som nyss blivit klar. Tänk att ibland så har man ett projekt ända tills det är dags att slå igen ögonen för dagen.


Och så får jag ju inte glömma att borsta tänderna och stänga av diskmaskinen.

Men sen är det fritt fram mot sängen!


God natt

Av Louise Bertilsson - 16 mars 2009 19:29

Tror att jag ska testa tipset jag fick om att blanda grönsåpa och vatten och sen spraya över blommorna. Håller alla tummar jag har för att flugorna ska fatta att de inte är välkomna!

Men om flugorna kommer ifrån jorden, ska jag då vattna i jorden eller ska jag vattna bladen på växten?


Visste inte att man kunde spraya blommorna inomhus faktiskt. Tänk att man får lära sig nåt nytt varje dag. Nästan i alla fall.

Utomhus har jag sprayat rosorna på framsidan ett flertal gånger, men de kommer inte att få nån långlivad framtid här - det ska jag se till! När kälen går ur backen kommer jag att ta fram spaden och gräva, gräva och gräva tills de är borta!


Har fått en himlans bra idé (om Du frågar mig) om att göra framsidan snyggare när det gäller blomarrangemang. Som det är nu så dominerar ogräset och fula rosor. 

Mer info om min plan kommer senare i vår när jag har bestämt helt hur jag ska göra. Men NÅT kommer att göras, det kan jag lova till 100%!

Av Louise Bertilsson - 16 mars 2009 14:51

Det sägs ju att man ska svettas in våren och frysa i hösten. Det har jag fått höra i alla tider. Men det är svårt.

Det är svårt att klä sig rätt och bra när man cyklar.

Inte för mycket kläder och inte heller för lite. Man vill ju varken frysa eller svettas, man vill ju vara alldeles lagom.

Men hittills har jag inte kommit till det där lagom än..


Det borde finnas nån tunn jacka som är idiotsäker mot blåsten, men ändå inte gör att man fryser. Lager-på-lager är ju bra på det viset att det är lätt att ta av ett lager, men det är svårt att veta hur mycket som är vettigt att ta av.

Hmm.

Det är klurigt det där med kläder när det är mittemellan en årstid.

Av Louise Bertilsson - 16 mars 2009 14:12

Idag fick jag reda på vad lönen 2009 kommer att hamna på.

En glad överraskning. Lite plus i kassan gör mig extra glad!

Av Louise Bertilsson - 15 mars 2009 21:42

Har varit på bio nu ikväll.  

Bion var bra och spännande! Klart sevärd om man gillar svenska deckare.


Det var ju första gången jag var på bio i Smedjebacken, och jag får lov att säga att jag gillar Ludvikas biograf bättre.  Dels så är stolarna bättre och högre och dels så sitter man närmare trots att man sitter längst bak.

Men det är ju kanonbra att det överhuvudtaget finns en bio här!!

Av Louise Bertilsson - 15 mars 2009 17:05

Snart är den här helgen slut. Dags att börja ladda om inför en ny jobb-vecka igen då. Men det ska nog inte vara några problem. Trivs bra på jobbet, så det är inga problem att gå dit, men ibland önskar man att helgerna vore en aningens längre så att man hann njuta så mycket som man hade önskat. Idag har det varit riktigt njutar-väder! Soligt, varmt och skönt!


Men innan jag ska börja ladda så blir det bio!

Kl 19.00 ska jag, Anders, och mina föräldrar på bio här i Smedjebacken. Nya Wallander-filmen. Kul.

Av Louise Bertilsson - 15 mars 2009 13:19

Nu har vi varit ute och lapat vitamin D i solen.

Det var en jätteskön promenad, och det var visst fler som tyckte det för vi mötte jättemycket folk. Och mycket barn som var ute längst gatorna och lekte i snövallarna.

Av Louise Bertilsson - 15 mars 2009 10:21

Klockan är inte mer än 10.21, och vi har redan hunnit med en hel del idag.  


Vi fick nämligen nåt städryck så här på morgonen. Det kanske är vårkänslor?


Dammsugning och moppning av golv är klart. Vi har även tagit ut de största mattorna och piskat dem mot snön för att få bort det mesta av all smuts.

Sängkläderna är i tvättmaskin, så det är fräscht och fint överallt. Ska även plocka reda på ren tvätt och städa toaletterna, sen är allt tipptopp!


Efter maten ska vi gå ut och gå i solskenet. Jag tror faktiskt att jag börjar få lite vårkänslor, jag som var glad när riktiga vintern äntligen kom, men nu får det gärna övergå till vår. Börjar bli laddad att riva och gräva i rabatten för den ska bort!


Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards